• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel gebruiken om uitgave per winkel weer te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Ik wil een draaitabel maken om zo inzicht te krijgen welke bedragen uitgegeven worden per winkel.
De gegevens haal ik uit mijn bankafschrift.

Wanneer ik 4 dezelfde winkels in 4 verschillende steden bezoek hebben ze allemaal een andere omschrijving merkte ik.
Hoe kan ik deze bedragen automatisch bij elkaar op laten tellen als 1 winkel?

Is het ook mogelijk om dit per maand te berekenen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zijn dan ook verschillende winkels. Dus de draaitabel klopt. Anders even een lijstje maken met de ketens/winkels en deze aan de tabel toevoegen.

Bijlagen

Ik heb nog 1 vraag:

als ik bij de action iets retour brengt dan word dat terug gestort op mijn rekening.
hoe kan ik ervoor zorgen dat dit bedrag niet opgeteld word?

nu ik alle winkels toegevoegd heb kwam ik erachter dat terugboekingen als + gerekend worden ik zou dat graag zien als -bedrag

verder werkt deze toevoeging van winkels perfect ik heb geen problemen ondervonden

dan maak je er 2 kolommen van !

Bijlagen

dank je met 2 tabellen worden ze idd niet meer opgeteld.
Is het ook mogelijk dat er een extra kolom word toegevoegd waar kolom D(bij) afgetrokken word van kolom C(af)

Action 1104 Vlissingen NLD bijv 65,11-15,98 nu heb ik zelf een formule ernaast gezet die dit uitrekent. =ALS(EN(D6=0;C6>0);C6;ALS(EN(C6=0;D6>0);D6;ALS(EN(D6>0;C6>0);C6-D6;""))) en dit naar beneden getrokken
handmatig lukt dus wel maar was benieuwd of dit ook gewoon kan toevoegen in je draaitabel

Laatst bewerkt:
je moet het niet toevoegen achter of in de draaitabel maar in de onderliggende data in een kolom..

en in die kolom is dan de formule
Code:
=ALS([@[Af Bij]]="af";[@[Bedrag (EUR)]];-[@[Bedrag (EUR)]])

De Af bedragen worden dan als positief getal getoond, de Bij bedragen als negatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan