• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel Gegevens Vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Hallelujah, ik heb de draaitabellen gevonden. Maar.... ik zit gelijk met een zeer irritant probleem. Ik heb het zo opgezet:

In een tabblad Invoer voer ik alle data in een rij (datum, hoofdcat, subcat, bedrag).
In een tabblad Auto (b.v.) heb ik een draaitabel met de datum, subcat en bedrag.
Ik heb in de automatisch opmaak gekozen voor Rapport 4.

Ik vul gestaag de Invoerlijst met een nieuwe subcategorie aan, en dan wil ik de draaitabel verversen. En dan gaat het mis; hij zet alle subcategorieen onder elkaar terwijl ik toch echt eerder in de subcategorie bij het pijltje een bepaalde subcategorie heb aangevinkt....

Dit blijft hij dus doen bij iedere nieuwe subcategorie die ik invoer in de Invoerlijst. Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik dit iedere keer moet aanpassen?

Ik het overigens ook een macro gevonden die de sheet automatisch ververst, hier ligt het niet aan, want het is ook zo als ik op het bijwerk pijltje in de werkbalk klik.

Ik heb al met de instellingen gespeeld, maar het blijft. Als ik de Auto opmaak uitzet gaat m'n opmaak naar de kl*** en dat vind ik zonde.

Wie kan me zeggen hoe ik kan voorkomen om iedere keer de subcategorieen te selecteren (uit te zetten)?

p.s. voor de duidelijkheid; ik wil zoveel mogelijk naast elkaar i.p.v. onder elkaar.

pps: ik kan bestand niet uploaden omdat het te groot is (?) heb alleen een paar regels ingevuld....
 
Laatst bewerkt:
zet je subcategorie in het paginagedeelte (rapportfilter in 2007) en klik de gewenste subcategorie aan. In 2007 dat vinkje meervoudige items niet aanvinken
 
Ik begrijp niet helemaal wat je zegt, en daarbij werk ik nog met Excel 2003 en kan je optie niet vinden.

Maar ik denk dat ik er al achter ben wat er gebeurd is: Als ik een nieuwe subcategorie invoer in de Invoerlijst, en vervolgens de draaitabel ververs, moet hij natuurlijk z'n data kwijt en doet dat in de draaitabel die er al staat.
Zodra ik van deze subcategorie een nieuwe draaitabel maak, en de vinkjes bij de eerste uitzet, doet hij het wel goed en vult hij de lijst aan.
Dus m'n probleem is in principe opgelost, maar mocht er iemand nog een goede tip hebben houd ik me aanbevolen!
 
je zet die subcategorie nu in het rij of in het kolomgebied. Daar wil je er nu slechts 1 van zien, dus vink je die aan. Als je dan een andere subcategorie toevoegt, komt die er van zelf bij zoals je zelf vaststelde. Zet die subcategorie daarom in het paginagebied (linksboven) en selecteer weer die ene subcategorie. Voeg je nu weer een andere subcategorie toe, dan komt die er niet bij. Je layout verandert wel een beetje.
 
Hi Cow, Dank je wel, dit is een goede tip! Ik zie het verschil en het komt qua kolomverdeling zelfs nog beter uit. Super!

Goh, ik had nooit verwacht dat ik ook nog 's met draaitabellen zou kunnen werken.....!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan