• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel: groeperen op weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinterim

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Ik heb een draaitabel gemaakt en wil de gegevens sorteren op weken (kolom). Hiervoor heb ik een apart veld aangemaakt (jaar-week). In de draaitabel worden de weken echter niet in doorlopende volgorde gezet omdat het tekstvelden zijn. Zo wordt week 2 in 2010 na week 15 in 2010 gezet. Wie weet hiervoor een oplossing.

Bijlagen

Beste popipipo,

Bedankt voor je snelle reactie en oplossing. De oplossing is niet geheel waar ik naar op zoek ben. Ik wil op deze draaitabel namelijk een rapportage maken en wil hiervoor gebruik maken van het veld (jaar+week).

Thanx.

Beste popipipo,

Weer een stapje verder, maar nog niet helemaal zoals ik het wil. Om het (jaar+week) in goede volgorde te krijgen moet je eerst de data in het bronwerkblad sorteren op dit veld. Excel zet dan de velden in oplopende volgorde en de draaitabel is goed. Kan het ook zonder eerst de dat te moeten sorteren? Oftewel op ruwe ongesorteerde data!

Ik heb de draaitabel gesorteerd en niet de ruwe data.

In excel 2007 :
Ga met linker muistoets op cel B3 staan en dan kun je daar de sortering doen.

Dit zou een goede oplossing zijn. Hoe doe je dit in Excel 2003 en 2010?

In 2003 weet ik niet want met die versie heb ik nooit gewerkt.
In 2010 vermoed ik dat dit overeen komt met 2007

Andere helpers die het wel weten worden uitgenodigd om te reageren.

Excel 2003, bij deze: Dubbelklik op B3. Klik op Geavanceerd/Advanced. En dan bij de sorteeropties/sortoptions vink je het rondje aan bij Oplopend/Ascending. OK. OK.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan