• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel kopieren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

filmkraker

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Ik heb een excelbestand met een blad per week.
Nu heb ik in week 1 een draaitabel gemaakt voor de gegevens van die week.
Hoe kan ik deze draaitabel kopieren naar de andere bladen, zodanig dat ik op elk blad het resultaat van dat blad krijg?
Als ik 'dom' kopieer krijg ik overal dezelfde waardes, het bereik wordt blijkbaar mee gekopieerd, maar dat moet niet.

Graag jullie hulp.

Filmkraker,

Ik ga er vanuit dat je een lijst hebt met gegevens waar ergens een weeknummer in voorkomt, en dat je per tabblad alleen de gegevens van die week wil zien.
Om te beginnen zet het veld met weeknummers in de Rapportfilter van de draaitabel.
Ga in de Ribbon naar "Opties". In de Ribbon staat in het eerste vakje de gegevens van de draaitabel.
Kies hier voor "Opties" en kies voor de tweede keuze "Rapportfilterpagina's weergeven"
Geef aan dat je de rapportfilterpagina's per week wil zien en kijk eens wat er gebeurt.

Veel Succes.

bedankt voor je reaktie. Heb inmiddels via veel googelen mn op engelstalige sites
(pivottables) een macro hiervoor gevonden die ik op alle werkbladen kan gebruiken.
werkt prima. dus, als iemand met hetzelfde probleem dit leest, meld je even!

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak één werkblad met hoe je alles er uit wilt hebben zien, dus inclusief draaitabel.
Maak hier 51 kopieën van en elk draaitabel gaat uit van zijn eigen tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan