• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met aantal en percentage

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCWDPT

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Ik heb een eenvoudig bestand met uitkomsten van een enquete. Nu wil ik per vraag een draaitabel met het aantal én het percentage berekend. Dat krijg ik maar niet voor elkaar. Ieder gescheiden lukt wel, maar beide in dezelfde draaitabel wil me maar niet lukken.
Ik heb het bestand bijgevoegd.
Wie helpt me?

Bijlagen

Bijgevoegde xls is niet bruikbaar, xls klaagt over 2 missende bestanden sheet0001 en sheet0002.

Kan je die ook meesturen?

Bestandje opnieuw

Hierbij het bestandje opnieuw geplaatst. Ik hoop dat het nu wel goed is. Omdat het groter was dan 100 Kb heb ik het gezipt.
:thumb:

Bijlagen

Niet helemaal

Beste Markal,

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Nu heb ik per item twee rijen, eentje voor het aantal en eentje voor het percentage. Ik wil het eigenlijk graag in één rij en dan het aantal en het percentage naast elkaar.

som.als

Niet als draaitabel, wel de gewenste uitkomst.

Met deze formules komen de uitkomsten langs elkaar.

e18: COUNTIF($B$4:$B$27;$D18)

f18: =COUNTIF($B$4:$B$27;$D18)/COUNTA($B$4:$B$27)

ik heb het aangepaste bestandje toegevoegd.

heb je er vragen over, laat het gewoon even weten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, dit is het!

Ja, dit is exact wat ik bedoel. Hartelijk dank.
Maar... nu wil ik nog graag weten hoe je dit nu hebt gedaan. Dan kan ik het de volgende keer zelf ook maken. Kun je me uitleggen welke handelingen ik moet doen om de draaitabel er zo uit te laten zien?

Klik op de draaitabelwizard en ga naar indeling.
Als je dan dubbelklikt op 'percentage' zie je welke opties je moet aanklikken om dit te doen.
Idem voor 'aantal'.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan