• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met een foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

janss028

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik wil een draaitabel maken en in principe gaat dit goed. Als het bestand waarvan ik een draaitabel wil maken heel groot is ongeveer 12000 records, krijg ik de volgende melding vanuit de macro:
DE WEERGAVE VALT GEDEELTE BUITEN HET BLAD. ZOVEEL MOGELIJK WEERGEVEN?

Kies is OK dan gaat hij verder. Deze melding komt dan nog 1 keer. Het resultaat is uiteindelijk wel goed.
Kan iemand mij zeggen wat hier de oorzaak van is. Tevens ben ik ook op zoek om een melding te negeren bij het doorlopen van een Macro. Dus wil in principe geen interactie met vragen. Is hier een commando voor?

Alvast bedankt
Ron

Naar alle waarschijnlijkheid heb je te veel data gezet in je data gebied. (bovenkant: column)
Hierdoor kan excel niet alle data weergeven.

Misschien gegevens in page field zetten?
Of eerst filteren in Row, en dan naar page field slepen?

Hallo Raymond,
Bedankt voor je reactie.
Ik wil een draaitabel maken en de gegevens haal ik uit een ander werkblad met 3 kolommen nl:
Omzetgroep Inkoopprijs Boekdatum
Dit werkblad bevat ongeveer 12000 records

Ik maak nu een draaitabel op een ander werkblad en plaats de OMZETGROEP in een rijveld.
INKOOPPRIJS en BOEKDATUM in het gegevensveld en zet deze om in een kolom.
Bij het maken van de draaitabel krijg ik de de eerder gemelde melding. De uitkomst is wel goed.
Dus weet eigenlijk niet wat ik fout doe en kan jou verhaal niet helemaal volgen.

Ik zoek ook een commando om in een macro een interactie te onderdrukken, deze zou ik hier dan kunnen gebruiken omdat het resultaat toch goed is. Ik wil namelijk niet 2 keer op OK moeten drukken tijdens de macro.

Gr
Ron

INKOOPPRIJS en BOEKDATUM in het gegevensveld en zet deze om in een kolom.

Zonder voorbeeldbestand is het redelijk giswerk, maar in een draaitabel zal Excel unieke waarden oplijsten. Plaats je een kolom uit de tabel in een kolomveld, en het gaat om 12000 records, dan kan het aantal unieke elementen wel eens meer zijn dan het aantal beschikbare kolommen (vooral de 256 uit Excel 2003). Is dit wat er gebeurt?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan