• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carlovn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik wil uit verbruikscijfers van artikelen het gemiddelde verbruik per maand, jaar enz. weten. Een voorbeeld hiervan in de bijlage. Omdat het over veel verschillende artikelen gaat wil ik dit met draaitabellen en macro's doen. Elk artikelnummer moet zo zijn eigen blad krijgen in een andere werkmap. Er doen zich hier echter meerdere problemen voor.
-Omdat de lengtes van de formulieren steeds anders zijn krijg ik incomplete of lege cellen in mijn draaitabel en kan ik de gegevens dus niet groeperen.
-In de macro's worden steeds verwijzing naar het bladnummers en specifieke cellen opgenomen. Op het moment dat ik de macro op een nieuw tablad uitvoer krijg ik dus steeds fouten.

Iemand een idee hoe ik dat kan inrichten op een manier dat ik maar een macro hoef te schrijven en hiermee dus alle artikelen kan analyseren. Bekijk bijlage help mij testversie.xls

Bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan