• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met vaste waarden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DBX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DBX

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Beste allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Dit maak ik een draaitabel (per team) in excel;

Team X

Cijfer - aantal
1 - 2
2 - 5
3 - 6
4 - 1
5 - 3
6 - 7
7 - 10
8 - 15
9 - 6
10 - 3

! Maar zodra ik dit per persoon selecteer ipv team krijg ik het volgende; (wat logisch is omdat niet elk persoon alle cijfers krijgt)

Cijfer - aantal
3 - 6
4 - 1
5 - 3
9 - 6
10 - 3

Is het mogelijk om in een draaitabel (of een andere mogelijkheid mag ook) de onderstaande resultaat
(incl. de waarden "0" bij aantal en cijfers 1 t/m 10) te krijgen per persoon?

Persoon X

Cijfer - aantal
1 - 0
2 - 0
3 - 6
4 - 1
5 - 3
6 - 0
7 - 0
8 - 0
9 - 6
10 - 3

Ik heb van alles geprobeerd helaas is het mij niet gelukt.
Het zou echt geweldig zijn als iemand hier een mooie oplossing weet te vinden.

Alvast dank voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Xander

Als je met de rechtermuis klikt in de draaitabel, heb je o.a. de optie "veldinstellingen". Hierin kun je de optie "items zonder gegevens weergeven" aanvinken.
Deze optie laat geen 0 zien, maar laat wel alle cijfers staan zodat de cijfers die niet van toepassing zijn wel in het rijtje blijven staan.

Dit komt uit Excel 2003. Ik weet niet of het in nieuwere versies ook zo werkt, die heb ik hier niet voorhanden.

Laatst bewerkt:
Als je met de rechtermuis klikt in de draaitabel, heb je o.a. de optie "veldinstellingen". Hierin kun je de optie "items zonder gegevens weergeven" aanvinken.
Deze optie laat geen 0 zien, maar laat wel alle cijfers staan zodat de cijfers die niet van toepassing zijn wel in het rijtje blijven staan.

Dit komt uit Excel 2003. Ik weet niet of het in nieuwere versies ook zo werkt, die heb ik hier niet voorhanden.

Olaf, hartelijk dank voor je snelle reactie!

Dit heb ik al geprobeerd, bv als een persoon de volgende cijfers heeft 1,2,3,4,5 dan kan er geen telling worden gemaakt op de cijfers 6,7,8,9,10 omdat simpelweg deze niet voorkomen in het bestand en ik wil juist dat bij de laatste reeks qua telling(aantal) een "0" komt te staan, zoals in mijn voorbeeld.

Je suggesties zijn uiteraard welkom.

Mvg, Xander

Dit heb ik al geprobeerd, bv als een persoon de volgende cijfers heeft 1,2,3,4,5 dan kan er geen telling worden gemaakt op de cijfers 6,7,8,9,10 omdat simpelweg deze niet voorkomen in het bestand en ik wil juist dat bij de laatste reeks qua telling(aantal) een "0" komt te staan, zoals in mijn voorbeeld.

Ik ben vanuit een andere situatie uitgegaan. Eerst een draaitabel waar alle waarden in voorkomen. Als je vervolgens iemand kiest, waarbij niet alle cijfers voorkomen, werkt het. Als je direkt iemand kiest met minder cijfers, wordt alleen die data opgenomen in de draaitabel. Een andere optie kan ik zo niet bedenken.

Xander,

welkom op Helpmij.nl!
Plaats eens een voorbeeldbestandje

De Excel versie die ik gebruik is 2010.

Als ik in een veld in draaitabel op rechter muis click, kies ik voor "Opties voor draaitabel".
In de tab "Weergave" => "items zonder gegevens weergeven" kan ik niet aanvinken, is het niet mogelijk,
weet jij of iemand hoe dit kan? Als het lukt dan ben ik n.l. geholpen, het zou echt geweldig zijn.

DBX,

post (een deel van) je bestand eens als bijlage
NB: zorg dat er geen "gevoelige" info in staat

Best Haije,

Hartelijk dank voor je reactie! Echt super! Ik ben inmiddels uit, de oplossing was bij `Veldinstellling´ in het draaitabel.
Dankzij Olaf is het gelukt!

Mvg,
Xander

Xander,

fijn dat je probleem opgelost is!

Wijzig je de status van dit topic dan nog even in "Opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan