• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel niet sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi Excellers,

In een draaitabel wil ik de aantallen per dag in een week zichtbaar maken met volgorde van de dagen. (ma-di-wo-do-vr-za-zo)
in dit voorbeeld wordt de dagen gesorteerd op alphabetisch volgorde wat dus niet gewenst is.
Weet iemand hoe dit te realiseren is.
zie voorbeeld.

groet,
Jan

Bijlagen

Zorg dat je de week info verwijdert uit "Dagen" zodat er alleen ma, di, wo, ... staat en gebruik dat veld, dan gebruikt Excel de sorteerlijsten en gaat het wel goed.

Hoi JK en anderen,

In het eerste voorbeeld heeft JK mij een oplossing gegeven voor juist sorteren van dagen, zie voorbeeld1
Echter met het implementeren in mijn project sorteert het weer op alfabetische volgorde.
In voorbeeld2 is met behulp van formule de dag bepaalt echter het sorteert op alfabetische volgorde i.p.v. dagen, wat doe ik verkeerd ?

groet,
Jan

Bijlagen

Als je een spatie voor 'ma' zet herkent Excel 'm niet als datum.

Je hebt een spatie voor de dag staan. Als je deze weglaat dan gaat het wel goed.

Hoi SNB,

Dat ik dit niet zelf heb gezien, dank je wel.

Groet,
Jan

Ja, je moet in Excel net zo zorgvuldig nalezen als in het Nederlands: iedere toetsaanslag (spelling, grammatica, syntaxis, Hoofdletter, leesteken) doet ertoe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan