• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel of verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mafkees11

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
29
Beste allemaal,

Ik heb hier een simpel voorbeeldje geupload, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

In het voorbeeld zie je maar 4 of 5 panden, maar in de praktijk zijn het er 150.
Op elk pand werken werknemers en die werken of 100% ma-vr of 150% za/zo of 250% feestdag.
Nu kan ik daar wel een filter opzetten om zo te kijken hoeveel die persoon 100%,150% of 250% heeft gewerkt, maar het is natuurlijk veel handiger om dat in 1 oogopslag te kunnen zien.

Wat ik graag wil in een ander werkblad dat ik in een cel het loonnummer intik of de persoon selecteer en dat ik dan in 1 oogopslag krijg te zien wat die persoon 100%,150% en 250% heeft gewerkt in totaal, dus van alle panden opgeteld waar die persoon werkt de 100%,150% en de 250%.

In de werkelijkheid komt hier ook nog snip,ziek en vakantie bij kijken, maar dit voorbeeld is bedoeld om de manier waarop het moet gebeuren te snappen voor mij.

Alvast bedankt!Bekijk bijlage TestTest.xlsx
 
Het kan dus bijvoorbeeld ook het geval zijn dat persoon "Test 1", zowel 100%,150% en 250% heeft gewerkt en dat wil ik met 1 klik of invul kunnen zien. Van alle panden opgeteld waar die persoon werkt.
 
Bestudeer dit eens.
 

Bijlagen

Beste Harry,

Dat komt zeker in de richting van wat ik bedoel, maar nog net niet!

Ik hoef alleen de totalen te zien en in het echt komt er ook nog snip uren en ziek uren bij.

Ik zal morgen als ik op de zaak ben het originele bestand uploaden, zodat je exact kan zien wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor de moeite, ik waardeer je hulp enorm!
 
Beste Thoralf en Harry,

Thoralf jou bestandje is exact wat ik bedoel, alleen komt er meer bij kijken.

Ik upload een bestandje en in dat bestandje staan rechts de dingen die ik wil weten in 1 oogopslag, door middel van het intikken van een loonnummer. De punten die ik graag wil zien opgeteld zijn: Totaal 100%,Totaal 150%,Totaal 250%,Totaal Z,Totaal F, Totaal S en Totaal.

Dit bestand is een "objectstaat", dus je hebt een vaste objectstaat en vanuit daar kopieer je de weken. Dus als ik loonnummer 1 intik moet ik van alle 4 de weken, zoals in "voorbeeld bestand" te zien is de punten hierboven opgeteld kunnen zien. In het voorbeeld bestand staan bijvoorbeeld week 25,26,27,28 (periode 8). Straks begint periode 9 en de weken 29,30,31,32 worden vanuit de vaste objectstaat gekopieerd. Ik wil het per periode kunnen zien, dus niet dat de formule alle weken doorrekent en optelt, de formule moet het maar van 4 weken (1 periode) optellen.

In de werkelijkheid zijn er geen 5 panden, maar een stuk of 150, dit is puur een voorbeeld bestand.

Ik kon maar 1 week invoegen en moest alle formules eruit halen, omdat het anders een te groot bestand zou zijn.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen? Bekijk bijlage Test 4.xls

Gr en alvast erg bedankt!
 
Beste Thoralf,

Ik heb naar je hotmail een goed bestand gestuurd, zodat je kan zien hoe die er in het echt uitziet.

bijgevoegd in dit antwoord zit een voorbeeld met hoe ik de indeling van het calculatieblad bedoel.

Alleen het lastige is dat ik het per periode moet kunnen zien, dus van 4 weken. En dan de volgende periode Dat hij weer bij de eerste week van die periode begint met optellen.

GroetBekijk bijlage Voorbeeld.xls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan