• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel.ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdsluis

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Ik gebruik de formule : Draaitabel.ophalen om gegevens op te halen op basis van een zoekveld. Als een zoekgegeven niet voorkomt in de draaitabel is de uitkomst #VERW.
In die gevallen zou ik liever een nulwaarde zien omdat ik met de uitkomst rekenen wil. Is dat mogelijk ?

ja, met foutfuncties zoals:
ISFOUT / ISERROR
ISNB / ISNA

Zoek maar in de helpfile van Excel voor voorbeelden.

Richard

invoegen van ISFOUT functie

Richard,
Ik gebruik de functie als volgt :
=DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"type storage";I24)+DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"Remote copy";I24)+DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$A$4;"Remote copy";I24)

Als 1 van de 3 ophaalfuncties #VERW oplevert zou ik in dat geval de waarde 0 willen tellen. Hoe moet ik dan de ISFOUT formule hier bij inzetten ?

Heb het nu even druk.
syntax:
Code:
=als(isnb(Draaitabel.ophalen());0;draaitabel.ophalen())
Richard

Goede aanwijzing !

Richard bedankt,

Ik heb het als volgt opgenomen:
=SOM(ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"type storage";I24));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"type storage";I24))+ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"Remote copy";I24));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$E$4;"Remote copy";I24))+ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$A$4;"Remote copy";I24));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Aantal GB";$A$4;"Remote copy";I24)))

De resultaten zijn nu zoals ik dat wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan