• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel powerpivot geeft foutmelding bij berekenen gemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marbro

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2013
Goedemiddag,

Ik heb een probleem waar ik al een aantal uurtjes mee aan het stoeien ben, maar niet krijg opgelost.

Ik heb middels powerquery een gegevensmodel ingeladen, hierop wil ik middels power pivot een draaitabel draaien.
Dit gaat allemaal prima.

Nu wil ik in de draaitabel de waarden (tijd) weergeven in een gemiddelde. Zodra ik bij waardeveldinstellingen kies voor gemiddelde krijg ik onderstaande fout:

"Dit veld kan niet worden samengevat met Gemiddelde omdat deze berekening niet wordt ondersteund voor Datum-gegevenstypen"

Nu heb ik in de query bekeken welk type deze velden hebben, en dit zijn nog toch echt tijd velden i.p.v. datumvelden en zou mijn inziens dus goed moeten zijn.

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven.

Marbro,

plaats eens een voorbeeld waarin dit zich voordoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan