• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel Rijlabels onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginneshow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Goedemorgen,

Ik ben hier net nieuw op het forum en heb al veel aan jullie hulp gehad via andere topics. Helaas kan ik mijn probleem niet terugvinden en zou ik graag wat hulp van jullie willen met mijn draaitabellen. Ik probeer de rijlabels onder elkaar te krijgen in de draaitabel maar i.p.v. onder elkaar zet hij ze naast elkaar en door elkaar heen. Weet iemand wat hiervoor de oplossing is en wat ik fout doe? Gisteren lukte het nog wel, maar vandaag bij andere draaitabellen lukt het ineens niet meer.

Help Excel.png

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Hallo Ginneshow

Welkom.
Vooraleerst zegt een voorbeeldbestandje meer als een plaatje.
Je wordt dan ook veel sneller geholpen.

Mvg
Peter

Bedankt voor je reactie. Ik heb een klein gedeelte van mijn database gekopieerd naar een nieuwe bestand als voorbeeld. Nog even wat meer achtergrond informatie. De resultaten komen uit een enquete met een meerkeuzevraag waarin mensen kunnen antwoorden welke producten ze gebruiken (meerdere antwoorden mogelijk). Als ik de resultaten verwerk naar excel krijg ik een dergelijke sheet als in het excelbestand in het voorbeeld. Ik heb hier eerst een tabel van gemaakt via "invoegen"-> tabel" en daarna een draaitabel via "invoegen -> draaitabel". Daarna wil ik in de draaitabel de type zonwering links in de rijen onder elkaar hebben (zonder de lege antwoorden erbij) en rechts als kolommen naast elkaar het geslacht. Via de filter kan ik de lege velden weghalen maar hij zet de verschillende producten niet netjes onder elkaar.

P.S. Bij meerkeuzevragen waar maar 1 antwoord mogelijk was heb ik dit probleem niet omdat hij daar alle antwoorden netjes in een kolom verwerkt.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
ginneshow,

rechtsklik een sin de draaitabel, kies 'Opties voor draaitabel..'
tab Weergave > zet een viunkje vóór 'Klassieke draai.....'

In je voorbeeld heeft de draaitabel de compacte layout, dat is de standaard layout. Ga naar Draaitabel gereedschap > Ontwerpen en onderzoek in de groep Layout (de eerste) de mogelijkheden.

Als je je tabel transformeert naar een tabel van drie kolommen (Nummer, Geslacht, Keuze) kan een draaitabel er veel beter mee overweg. In deze tabel kan een respondent dus meerdere regels hebben. Zie ook http://pixcels.nl/normalize/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan