• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel: "samenvatten als" uitzetten in Excel2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ashie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Beste mensen,

Ik heb heel weinig ervaring met het maken van draaitabellen, maar ik begin er wel het nut van in te zien. Ik stoei al een hele tijd met dubbele waarden die bij elkaar worden opgeteld terwijl ik dat niet wil. Ik wil gewoon elke waarde afzonderlijk zien.
In het voorbeeldje gaat het om hetgeen je ziet in tabblad "gewenst". (Het gaat om de weergaven van data en niet om de lay-out.) In tabblad "pivot" kan je zien hoever ik gekomen ben.

Ik heb begrepen dat ik "samenvatten" op uit moet instellen. Maar waar doe je dat in Excel 2007?? Of zit ik helemaal op het verkeerde spoor?
Misschien wil ik de draaitabel op de verkeerde manier gebruiken. Maar mijn echte file bestaat uit meer dan 5000 regels. Die wil je niet allemaal als kolom terug zien :confused:

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Bijlagen

Altijd goed die draaitabellen. Wel bijzonder van de leverancier dat er bij een deellevering geen factuur volgt.:d

Voor een draaitabel heb je unieke items nodig anders wordt het samengevoegd. Als je de datum van levering erbij zet krijg je wel unieke waarden. Voor hogere versies dan XL-2007 zijn er meer mogelijkheden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan