• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel selectieboxjes filter geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampje7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Ik werk met Excel 2000.

In een draaitabel kan je boven in een kolom op een filter pijltje klikken. Er opent zich een lijst met checkboxjes welke je aan of uit kan vinken ter selectie van de data die je wilt zien in je tabel. Voorheen werkte dat, echter ik kan de selectie nu ineens niet meer aanpassen ook niet bij een voorbeeld spreadsheet die ik van deze site heb gedownload.
Ligt dit probleem aan de instellingen van excel en die ik dus ergens kan/moet aanpassen of wordt dit door iets anders veroorzaakt.

Heeft iemand daar een oplossing voor ?

Beste lampje7,

Staat er een wachtwoord op het bestand of op het tabblad?
Staat het bestand misschien op Delen?

Als dit niet zo is, kun je dan het bestand verkleinen, ontdoen van privacygevoelige informatie en uploaden?

Groeten,
Richard

Beste richard,

Bijgand een testfile met hetzelfde probleem.
Geen shared of protected file.

Benieuwd of dit bij jou wel werkt en bedankt voor je reactie.

Groet
Lampje

Bijlagen

alle filters kunnen aangeklikt worden en werken ????

Ja bizar, ik heb de file getoetst op een andere computer en werkt, als vanouds, prima.

Probleem ligt dus duidelijk bij mijn laptop en/of meer specifiek de software excel.
Is het jullie bekend of bepaalde instellingen in Excel zelf dit bepalen.

Alternatief is office opnieuw installeren maar dan ben ik al mijn ingestelde werkbalken kwijt
... of is er een trucje die werkbalken ergens tijdelijk op te slaan en weer binnen te halen na opnieuw excel geinstalleerd te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan