• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdb88

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
Is het mogelijk om een draaitabel te splitsen naar verschillende tabbladen in excel 2007 of 2010?
Bijvoorbeeld; de gegevens van A staan in tabblad1 en de gegevens van B in tabblad2?

kolom1 kolom2 kolom3
A 1 st
A 2 st
B 34 m²
B 30 m²
B 16 m²

Draaitabel splitzen.

mdb88

Je kunt een draaitabel makkelijk splitzen.
Zet een draaitabel op en zet de kolom in de pagina cel
(een cel kan je in een tabel zetten in de waarde, de kolommen, de rijen of de paginatabel).
Voeg de andere tabelgegevens op zoals je gewent bent, rijen, kolommen, waarden
opmaak etc.
Als je klaar bent ga dan naar de Pivot table toolbar.
Kies voor de eerste knop, [Pivot table] of [Draaitabel] en kies uit de lijst de alleronderste
mogelijkheid (Show Pages) en de draaitabel wordt automatisch gesplitst.
Mocht je een voorbeeld nodig hebben laat het me dan even weten.
Veel succes.

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "Zet een draaitabel op en zet de kolom in de pagina cel"
en waar vind ik de "pivot table toolbar" in de nederlandse versie?
Een voorbeeld zou wel handig zijn!

alvast bedankt :)

Draaitabel splitzen.

Oke, mdb88

Hierbij een voorbeeld.

Als je een draaitabel hebt gemaakt in Excel 2007 en je zet een veld in rapportfilter
kun je de draaitabel splitzen door onder hulpmiddelen te selecteren voor opties.
Nu verschijnt in het lint in het eerste vak de opties van de huidige draaitabel.
Kies in dit vak onder opties voor "Rapportage filterpagina's weergeven"
Dan wordt de draaitabel op basis van het aangegeven filter over meerdere tabbladen
gesplitst. zie bijlage voor een voorbeeld.

Veel succes.

Bekijk bijlage Splitzen draaitabel.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan