• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel updaten met weergave van autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMV

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Berichten
111
Beste,

Ik heb een draaitabel gemaakt van de gegevens op een werkblad waar autofilter aan staat.

Op dit werkblad maak ik filters om de gewenste overzichten te maken.

Nu wil ik van 1 kolom waarin de data staat een draaitabel maken waarmee ik een soort van index kan maken die veranderd (aangeroepen/ververst in een macro) conform de gemaakte selectie op het werkblad.

Wanneer ik nu de selectie maak blijft mijn draaitabel werken met alle data in die specieke kolom en niet met de geselecteerde waarden.

Hoe kan ik dit aanpassen?
 
Is het (gewoon) filteren in de draaitabel zelf geen optie?
 
een hulpkolom toevoegen met als formule =--(SUBTOTAAL(103;bereik)<>0) met bereik enkele cellen in diezelfde rij waar zeker cijfers of tekst in staat.
zichtbare rijen hebben waarde 1, onzichtbare hebben waarde 0.
Vervolgens gebruik je deze kolom ook in je draaitabel
 
Voorbeeld bestand

Bekijk bijlage test.xls


Bedankt voor jullie reactie. Ik krijg het echter niet voor elkaar.
In de bijlage heb ik een voorbeeld bestand bijgesloten.

Wat nu dus de bedoeling is dat ik een filter toepas op het 'data' werblad en ik de draaitabel kan vernieuwen waarmee ik direct een goede index heb conform mijn gemaakte selectie.
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • test(1).xls
    26 KB · Weergaven: 52
Bedankt voor je snelle reactie. Hier ga ik wel uitkomen. Omdat ik werk met een gekoppelde datasheet binnen Sharepoint ga ik een variabel bereik toepassen en verlaat ik je voorstel om een tabel hiervan te maken.

In werkelijkheid is het tabblad 'data' namelijk vele malen groter.
 
een tabel is zo wie zo een variabel bereik, dus begrijp ik je even niet.
 
Sharepoint maakt gebruik van lijsten die ik kan koppelen in Excel. Bij het updaten van deze lijst wordt de opmaak weer toegepast vanuit Sharepoint en verlaat het de opmaak van een tabel blijkt.

Of het ligt ergens anders aan......

Deze workarround werkt ook! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan