• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel updaten!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Goedemorgen mensen,

Ik heb een draaitabel gemaakt en nu wil ik iedere maand gegevens toevoegen. vervolgens moet ik natuurlijk de draaitabel updaten (m.b.v. het uitroepteken).

So far so good, maar het uiteindelijke updaten lukt niet. Heeft iemand misschien een korte handleiding voor mij hoe ik dit tot een goed einde kan brengen?

Thanks! :thumb:

groeten, Krabat

Waarom lukt het dan niet? Misschien een stomme opmerking, maar beschrijf eens wat je doet en wat er gebeurd. Is het uitroepteken wel beschikbaar (rood ipv grijs)? Is het misschien een gedeeld bestand?

Goedemorgen mensen,

Ik heb een draaitabel gemaakt en nu wil ik iedere maand gegevens toevoegen. vervolgens moet ik natuurlijk de draaitabel updaten (m.b.v. het uitroepteken).

So far so good, maar het uiteindelijke updaten lukt niet. Heeft iemand misschien een korte handleiding voor mij hoe ik dit tot een goed einde kan brengen?

Thanks! :thumb:

groeten, Krabat

De enige handleiding over draaitabellen staat in de help van excel.
Maar kort je moet in de raaiabel gaan staan, op je muisknop drukken. zodoende is de draaitabel geselecteerd.
Je kan de gegevens vernieuwen.

Misschien kan je wat specifieker aangeven war er niet lukt?

Wim

Het volgende is het geval:

Ik heb in een draaitabel de volgende gegevens gecombineerd:
De bezoeken van buitendienstmedewerkers, per type klant, per periode

Ik voeg vervolgens nieuwe gegevens toe aan de databank (van een nieuwe periode), bijvoorbeeld de bezoeken van september.

Vervolgens ga ik naar de draaitabel en selecteer een willekeurige cel in de draaitabel. Dan wordt het uitroepteken (!) rood en klik ik hier op. Ik zie vervolgens een trilling in het beeldscherm (meestal een teken dat er iets aangepast wordt). Vervolgens wordt de nieuwe periode niet bijgewerkt.

Het is wel zo dat ik een periode kan selecteren in de draaitabel, maar de nieuwe periode staat niet in de lijst. Is het dan zo dat ik niet moet updaten, maar juist moet bijwerken? Omdat de maand september nog niet in mijn database voorkwam...

Ik hoop dat jullie er nog wijs uit worden :(

Groet, Krabat

Jawel, dat wijs worden lukt wel. Ik denk dat je data-range niet groot genoeg is.

Ga op de draaitabel staan
klik rechts
Kies Wizard draaitabellen
Klik 1 x op vorige

Je ziet dan het scherm waar je het bereik (waar de gegevens staan) kunt aangeven. Dat zul je waarschijnlijk groter moeten maken zodat ook de nieuwe gegevens mee worden genomen.

Kun je hier iets mee?

Jawel, dat wijs worden lukt wel. Ik denk dat je data-range niet groot genoeg is.

Ga op de draaitabel staan
klik rechts
Kies Wizard draaitabellen
Klik 1 x op vorige

Je ziet dan het scherm waar je het bereik (waar de gegevens staan) kunt aangeven. Dat zul je waarschijnlijk groter moeten maken zodat ook de nieuwe gegevens mee worden genomen.

Kun je hier iets mee?
Als de nieuwe maand inderdaad een nieuwe kolom is in je bereikdan moet zo handelen.
Ik vermoed ook dar dat zo is.

Wim

Maak van de bereiken dynamische bereiken, bereiken die mee uitbreiden of inkrimpen naargelang er meer of minder gegevens zijn. Zoek eens op het forum naar "dynamisch bereik", dat is hier al vaak genoeg voorbij gekomen :thumb:

Het is gelukt!

het volgende was het probleem:
tot de stap gegevensbereik uitbreiden (wizard stap "vorige") lukte nog.

Het enige dat je ook moet updaten is de periode (aangezien er een nieuwe periode en dus nieuwe variabele bij komt).

De laatste reactie van Wigi vangt dit probleem volgens mij op, daar ga ik me eens lekker in verdiepen!

Thanks voor jullie hulp! :thumb:

Groet, Krabat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan