• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel van gefilterde lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Is het mogelijk een draaitabel te maken van een gefilterde lijst. Ik wil namelijk de rijen die een 0 als uitkomst hebben niet opnemen in mijn draaitabel.

Wie weet raad?

groetjes
juul
 
Is het mogelijk een draaitabel te maken van een gefilterde lijst. Ik wil namelijk de rijen die een 0 als uitkomst hebben niet opnemen in mijn draaitabel.

Wie weet raad?

groetjes
juul

Maak de draaitabel van alles, en verberg dan wat je niet wilt zien. Ik denk niet dat je direct slechts een deel van de tabel kan opnemen in de draaitabel, zoals jij misschien hoopt.

Evt. moet je eens proberen met de hele tabel aanduiden, dan F5 - Speciaal... - Zichtbare cellen. Dan dat bereik nemen voor de draaitabel.

Wigi
 
Ik heb zitten stoeien, maar ben nog niet tot het juiste resultaat gekomen. Ik denk dat er niet anders opzit als eerst de lijst te filteren op niet lege cellen en daarna te kopiëren naar een nieuw tabblad. Daarna kan ik dan een juiste draaitabel maken. Het is wel erg lastig omdat dit regelmatig moet gebeuren. Ik heb namelijk een lijst die dagelijks bijgewerkt wordt en hierdoor krijg ik iedere keer rijen die eindigen op nulwaarden. Deze rijen hoeven niet getoond te worden op de draaitabel, maar deze mogen nog niet verwijderd worden in de brongegevens.

Ik ga morgen verder met stoeien en laat wel weten wat het geworden is. Wellicht heeft iemand nog een idee.

Groetjes
juul
 
Ik ga morgen verder met stoeien en laat wel weten wat het geworden is. Wellicht heeft iemand nog een idee.

Groetjes
juul

Gewoon voor de zekerheid Juul. Je hebt toch geëxperimenteerd met een Autofilter ook? Ook wat VBA code? Ik kan ze zeker niet zo uit mijn mouw schudden, maar met de macro recorder kom je denk ik al wel een eindje. Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar proberen is de boodschap.

Wigi
 
Ik heb een macro gemaakt die mijn probleem oplost. Deze filtert eerst de lijst op gevulde cellen. Daarna wordt de lijst gekopieerd en geplakt op een ander tabblad. Daarna wordt hiervan een draaitabel gemaakt zoals ik wil.

Hartelijk dank voor je meedenken.

groetjes
Juul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan