• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke21

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
13
Hoi,

Ik heb een draaitabel gemaakt met daarin 5 soorten gegevens. Het bestaat uit een stad, straat, regio, units en aantallen.

Ik zou graag de straatnaam door willen trekken. Dit kan wel in het voorbeeld bestand wat ik mee stuur maar in de draaitabel kan dit niet. Heeft iemand een manier waardoor ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt! :)

Groetjes Marieke
 

Bijlagen

  • Excel draaitabel.xls
    26,5 KB · Weergaven: 47
wat wil je dan weergeven in draaitabel?

Ik wil ervoor zorgen dat de straatnamen bij elke regel wordt genoemd.
De draaitabel is al aanwezig maar alleen met één vermelding van de straatnaam. Als er slechts één regio of één unit is, is dit prima. Maar zodra er meerdere zijn komen er foutmeldingen in een ander Excel bestand.
 
voorbeeld van basisgegevens

Marieke,

kun je een voorbeldje van de basisdata (zonder "gevoelige" informatie) posten?
 
met een voorbeeldbestandje van je originele draaitabel ontdaan van gevoelige informatie zouden we wat meer kunnen doen. Nu is het helaas nog even gissen...
 
Hier heb ik een voorbeeld.

Ik zou dus graag willen dat in cel b8/b9 en b10 ook de straatnaam zichtbaar is. Het gaat alleen om het adres wat herhaald moet worden.

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • LIJSTJE.xls
    28,5 KB · Weergaven: 35
Beste Marieke,

Helaas werkt een draaitabel zo niet. Alleen in de laatste kolom met gegevens worden alle rijen gevuld. Voor de overzichtelijkheid zijn de herhalingen er uitgehaald zodat je precies kunt zien hoe de dimensies/velden genest zijn.

Richard
 
het is maar een ideetje, maar laat via VBA bij het updaten van je draaitabel een kopie maken van de gegevens en vul die dan op de gewenste manier aan. Zoals hogerop gezegd, op de draaitabel zelf lukt dat toch niet. Waarom wil je dit eigenlijk ? Deze manier van werken maakt een draaitabel zo knap ... .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan