• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalsver

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Dag,

In mijn draaitabel heb ik de volgende gegevens zichtbaar gemaakt, per dag van de week wil ik weten hoeveel keer een lokaal per lesuur in gebruik is. Waardoor ik uiteindelijk ook weet hoe de verdeling van de lessen over de week/lesuren is.
Vanuit mijn rooster heb ik een export gemaakt om deze gegevens te verzamelen. Nu ben ik erachter gekomen dat de lesnummers die bestaan uit meerdere klassen gesplitst worden in meerdere regels.
Mijn beeld is nu dus vertekent. Bijvoorbeeld bij maandag 1e uur, zou je verwachten dat er 3 klassen les hebben in 3 verschillende lokalen. Echter als je kijkt bij lesnummer 1042 dan zie je dat er 2 klassen staan, die de docent tegelijkertijd heeft. De uitkomst zou dus 2 moeten zijn ipv 3.

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, hopelijk ben ik duidelijk zo.
Bekijk bijlage Rooster.xlsx

Bedankt voor je hulp alvast.

Kitty

Je zou je gegevens eerst kunnen ontdubbelen waarbij je alleen de kolom klas uitvinkt. Van de dubbelen blijft dan alleen de eerstgenoemde klas staan maar je totaaltellingen kloppen dan wel.

Met een extra kolom kan je berekenen of iets uniek is in de tabel.

Mijn interpretatie van de vraag staat in het bestandje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan