Opgelost Draaitabel wordt niet bijgewerkt na het toevoegen van rijen in een tabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoVo1211

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2024
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
In de bijlage staat het bestand Aandelen_Transacties.xlsx.
In één worksheet heb ik tabel staan waarin de transacties worden bijgehouden, een samenvattingstabel waarin het aantal transacties, het aantal aandelen en het resultaat worden bijgehouden EN een draaitabel.

Het gaat mij om de draaitabel: als ik een transactie toevoeg (op een nieuwe datum) in de tabel Transacties en daarna op vernieuwen klik, zie ik de nieuwe transactie niet terug in mijn draaitabel. Ik ben al aan het zoeken geweest of ik de bron van de draaitabel kan aanpassen, maar dat kan ik nergens vinden.

Hoe krijg ik het voor elkaar om ook de nieuwe transacties terug te vinden in de draaitabel?

Met vriendelijke groet,
Ronald

Bijlagen

Heb je bestand niet bekeken, maar heb je wel een "echte" tabel gebruikt als bron? Als je op basis van een tabel je draaitabel maakt, wordt de datasource automatisch uitgebreid.

Ik heb wél gekeken, en het antwoord op de vraag van jec is: nee. En daar ligt dus ook (het begin van) de oplossing.

Heb je bestand niet bekeken, maar heb je wel een "echte" tabel gebruikt als bron? Als je op basis van een tabel je draaitabel maakt, wordt de datasource automatisch uitgebreid.
1) Jazeker heb ik een tabel gebruikt. Want als ik in de tabel ga staan, krijg ik het extra tabblad "Tabelontwerp".
2) Ik heb ook verschillende keren op vernieuwen geklikt, maar er gebeurde niets. Pas na het sluiten en heropenen van het bestand bleek de tabel te zijn bijgewerkt.😥

Ik heb gisteren verschillende malen geprobeerd de draaitabel te verversen en kreeg geen reactie. Vanmorgen probeerde ik het opnieuw en nu werkt het wel.
Probleem is dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan