• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Beste,

Ik ben bezig met het opzetten van een draaitabel e.d. (http://rapidshare.com/files/65039559/draaitabel_proj._rap._1.0.zip.html) t.b.v. de rapportage voor het management van een bouwbedrijf. Ik loop nu met een aantal zaken vast. Te weten:
• Indien ik in cel A5 (draaitabel) mijn projectcode selecteer wil ik dat in het tabblad brongegevens de lijst ook alleen deze projectcode weergeeft (cel E3 moet nu ook nog handmatig op de betreffende projectcode gezet worden)
• In cel B2 (draaitabel) kan ik mijn rapportagedatum selecteren. Hij neemt dan nu alleen de brongegevens mee met de betreffende rapportagedatum. De bedoeling is dat indien ik een rapportagedatum selecteer hij ook alle daarna vallende datums meeneemt in de verwerking van de draaitabel (m.a.w. een is gelijk aan/groter dan functie)
• De rapportagedatum die ik geselecteerd heb in cel B2 (draaitabel) wil ik overnemen in cel D3 van de brongegevens en dan ook weer met de functie is gelijk aan/groter dan.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen!
Alvast hartelijk bedankt.

Groeten Alex

Beste forumgebruikers,

Een aantal dagen geleden heb ik bovenstaande vragen gepost op het forum, maar tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
Zou iemand mij kunnen vertellen of het überhaupt mogelijk is om het voor elkaar te krijgen, anders zal ik op zoek moeten naar een andere oplossing.

Groeten Alex

Hang eerst eens een bestandje bij, gezipt. Dat werkt over het algemeen al ietsje beter.

Ik heb het bestandje erbij gehangen.
Ik heb wel een heel aantal brongegevens weg moeten laten om onder de 100 kb te komen.
Ook heb ik een aantal berekeningen weggelaten die niet relevant zijn voor dit vraagstuk.

Bijlagen

Beste forumgebruikers,

Sorry dat ik deze vraag weer naar boven heb gewerkt, maar in het kader van mijn opdracht is het belangrijk te weten of er een oplossing bestaat voor mijn vraag. Anders zal ik op zoek moeten gaan naar een andere mogelijkheid. Wie zou mij hier verder in kunnen helpen? Mocht er veel tijd mee gemoeid zijn ben ik (i.o.o.) bereid er een vergoeding voor te geven.

Groeten Alex

Beste forumgebruikers,

Sorry dat ik deze vraag weer naar boven heb gewerkt, maar in het kader van mijn opdracht is het belangrijk te weten of er een oplossing bestaat voor mijn vraag. Anders zal ik op zoek moeten gaan naar een andere mogelijkheid. Wie zou mij hier verder in kunnen helpen? Mocht er veel tijd mee gemoeid zijn ben ik (i.o.o.) bereid er een vergoeding voor te geven.

Groeten Alex

Dag Alex

Hmmm, lastig probleem. En als er na 2 weken nog niemand zich in vastgebeten heeft, dan betekent dat wel iets... :confused:

De uitleg over wat je zou willen, is heel duidelijk. Maar probleem is natuurlijk, zoals je zelf ook al wel gezien zal hebben, dat op zich draaitabellen al niet van de simpelste Excel features zijn. En die programmeren in VBA is nog een stuk lastiger. Zelf heb ik dat ook nog nooit gedaan; het object model van Excel voor wat betreft draaitabellen is vrij moeilijk, vandaar. Als ik zelf dit probleem helemaal zou moeten oplossen, zou ik er toch wel een uur of 3 mee zoet zijn. Dit omdat ik de code niet ken om draaitabellen "te besturen" en dat dus in de helpfiles moet uitpluizen. Want op zich is de hele vraagstelling niet verschrikkelijk uitgebreid, maar het gaat om code die men niet alledaags gebruikt. Ik toch niet ;)

Wigi

Laatst bewerkt:
Dag,

Ik had helaas al een beetje het vermoeden dat het een vraagstuk was dat niet zomaar 1, 2, 3 op te lossen zou zijn. Helaas….. :(

Ik neem aan, gezien het stuk wat je geschreven heb, dat je het voorbeeldbestandje heb bekeken wat ik had bijgevoegd. Zoals je dan gezien heb is de bedoeling van dit bestand om van verschillende projecten vanaf een bepaalde datum alle kosten en opbrengsten uitgesplitst naar code kst weer te geven. Doordat het aantal rijen per periode verschilt was in mijn ogen de enige manier hoe je deze weer kan geven m.b.v. een draaitabel. Het hoeft van mij niet met een draaitabel, dus als er andere mogelijkheden zijn: Graag!

Groeten Alex

(ps. @ Wigi, zag op je site dat je eventueel opdrachten uitvoert. Zou dit evt. een opdracht voor jou zijn???)

Ik ben geïnteresseerd ja, je mag mailen, adres staat op de site.

Plan is om eerst via een draaitabel te proberen, lukt dat niet dan de Autofilter wat tweaken ;)

Wigi

Ik ben geïnteresseerd ja, je mag mailen, adres staat op de site.

Plan is om eerst via een draaitabel te proberen, lukt dat niet dan de Autofilter wat tweaken ;)

Wigi

De topic starter heeft beslist om het probleem anders aan te pakken. Deze vraag vervalt dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan