• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

poelert

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo,

Van de gegevens in onderstaand bestand moet ik een draaitabel maken.
Het moet er ongeveer zo uitzien
---------------------------------------------------------
Vertegenwoordiger:

Datum (per maand)-----Opbrengst radio/ TV-------Opbrengst Drukwerk-----Opbrengst Internet
Jan
Feb
..

Weet iemand welke "posten" er dan bij de indeling in 'rij', 'kolom' en 'gegevens' moeten worden ingevuld?

Eindtotaal

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En wat is je vraag?
"Willen jullie een voorzet maken aub?"
In dat geval wil ik er wel naar kijken. :thumb:
('t Kinkt belerend, en dat is ook zo bedoeld, want op deze site zijn vrijwilligers bezig hun vrije tijd te besteden aan onbekenden om hen te helpen. Het minste wat je dan kunt doen is beleefd een vraag stellen. Op jouw manier drop je een mededeling, en dat komt niet vriendelijk over)

Kun je hier mee verder?

Richard

Bijlagen

En wat is je vraag?
"Willen jullie een voorzet maken aub?"
In dat geval wil ik er wel naar kijken. :thumb:
('t Kinkt belerend, en dat is ook zo bedoeld, want op deze site zijn vrijwilligers bezig hun vrije tijd te besteden aan onbekenden om hen te helpen. Het minste wat je dan kunt doen is beleefd een vraag stellen. Op jouw manier drop je een mededeling, en dat komt niet vriendelijk over)

Kun je hier mee verder?

Richard

Bedankt Richard maar zou je me aub even kunnen uitleggen hoe je het hebt gedaan?

Druk op de moeder aller toetsen, nl F1 = Help en type "Draaitabel" in. Dan krijg je al heel wat informatie. Ook als je Richards voorbeeld bestudeert, bv door met de rechter muisknop op de kop van de tabel te klikken en daarna voor "Wizard Draaitabellen te kiezen"kom je al weer meer te weten.

Yep. Ik heb Excel 2003 gebruikt
Je gaat in de tabel staan en gaat via Data > Draaitabel- en draaigrafiekrapport > Microsoft Office Excel lijst / Draaitabel.
Klik op Volgende.
Excel selecteert dan het bereik van je tabel (tot aan de eerste lege rij / kolom).
Klik op Volgende.
Kies in stap drie van de wizard voor 'Nieuw werkblad' en klik op de knop 'Indeling'.
Je ziet dan rechts knoppen staan die corresponderen met jouw kolommen. Deze heten veldknoppen.
Sleep 'Vertegenwoordiger' naar het PAGINA-gebied.
Sleep 'datum' naar het RIJgebied.
Sleep de drie Opbrengstknoppen naar het GEGEVENSgebied (hier worden de tellingen gemaakt).
Als er komt te staan 'Som van Opbrengst' dan klopt het. Komt er te staan 'Aantal van Opbrengst', dubbelklik dan op die knop en kies bij 'Samenvatten als' voor Som.
Klik op OK, en klik op Voltooien.
Je ziet dan op rij drie staan: Datum - Gegevens - totaal. Sleep de knop Gegevens over Totaal heen en laat los. Je hebt nu drie tellingen naast elkaar staan.
Klik met de rechter muisknop in de kolom met de datums en kies bij Overzicht en details > Groeperen. Kies 'Maand'.

Klaar.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan