• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BastiaanLier

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Allen,

Een vraag aangaande draaitabellen. Radegroot heeft mij eerder deze week geholpen een draaitabel te fabriceren. Echter, nu zou ik graag willen dat de draaitabel per bedrijf, ALLEEN de grootste aandeelhouder laat zien op basis het aantal aandelen. Daarbij dient er gekeken naar direct en totaal. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt!
Bas

Bijlagen

hier een probeersel, dit is echter alleen op basis van de laatste kolom.

Heb een "top 10 filter" toegepast, en dan alleen de 1e waarde. Oftewel de top 1.

als je het op basis van alletwee zou willen moet je nog een kolom erbij maken die die twee bij elkaar optelt.

Bijlagen

Beste Mjonk,

Blij dat het mogelijk lijkt te zijn!
Wat is een top-10 filter en hoe pas je deze toe?
Moet uiteindelijk 6000 bedrijven af, is het dan nog steeds toepasbaar?
Wat betreft de direct en total shares, deze 2 kolommen dienen niet te worden opgeteld, echter de grootste van beide, direct of total, dient te worden aangehouden als de grootste aandeelhouder.

Kan het dan nog steeds?
Alvast bedankt!
Bas

en wat als ze gelijk zijn?, volgens mij werkt het precies hetzelfde. (zoals in mijn tweede voorbeeld).

Top10 filter,

als je in je draaitabel staat, kun je bij de rijlabels op het "driehoekje" klikken. vervolgens ga je naar waardefilters -> onderaan staat top10

(excel 2007).

Hierbij dus nog een mogelijkheid met de grootste van de twee. heb hiervoor een extra kolom toegevoegd bij je gegevens maar dit zou ook kunnen met een formuleveld in je draaitabel. Hopelijk begrijp je een beetje hoe het werkt.

Met vriendelijke groet,

Bijlagen

Wellicht nog een vraag: als er een bedrijf 2 verschillende aandeelhouders heeft met een identieke hoeveelheid aandelen, kan ik hier nog voor corrigeren? Met andere woorden, kan ik ervoor zorgen dat excel er maar eentje laat zien?
dank!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan