• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Er is iets gebeurd en ik weet niet waarom. In een bestand had ik een draaitabel en bij het openen kreeg ik de melding dat er vanwege integriteitsproblemen gegevens verloren zouden gaan. Het was de draaitabel en ik weet niet meer hoe ik hem destijds gemaakt heb.
Ik heb daarom een voorbeeld meegestuurd om te vragen of iemand er weer een draaitabel in kan zetten. De verdere uitleg heb ik in het bijgevoegde bestand staan.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Draaitabel, vraag.xls
    33 KB · Weergaven: 16
Dag VenA,

Ik heb Excel 2010 en daarom vond ik het vreemd wat er gebeurd is. Ik ben teveel leek om te kunnen beredeneren wat er aan de hand is.
 
Hier voor je.
 

Bijlagen

  • Draaitabel, vraag.xls
    27,5 KB · Weergaven: 24
Beste Timshel,

Bedankt zover, maar toch heb ik nog even een vraag/opmerking

Graag wil ik zien in de draaitabel alleen het aantal van de dagen (dus aantal maandagen, dinsdagen, woensdagen enz.) in kolom D die in de gegevensbron een waarde hebben.

Tot nu toe is het aantal maandagen met een waarde in de tabel 1 dus in de draaitabel zou in cel D6 moeten komen 1
Dinsdagen wordt in D7 dan 2
Woensdagen wordt in D8 dan 2
Donderdagen wordt in D9 dan 2

Ik weet niet of dit mogelijk is in een draaitabel. Zou je er aub eens naar willen kijken?
 
Dat doet de draaitabel van Timshel toch?

Ik ben teveel leek om te kunnen beredeneren wat er aan de hand is.
Je had toch even het linkje in #2 kunnen bekijken?

Als je een draaitabel gebruikt kan je dit het beste doen op basis van een tabel. De dag van een datum kan excel ook zelf bepalen. Dus wat er bij jou niet goed gaat?
 

Bijlagen

  • Draaitabel vraag-2.xlsb
    14,1 KB · Weergaven: 20
Beste Timshel,

Sorry, dat ik pas zo laat reageer maar ik ben de hele dag weg geweest. Je antwoord is duidelijk en het ziet er goed uit! Ontzettend bedankt!

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan