• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Ik heb hulp nodig bij een draaitabel.
Ik wik op de plek van de waarden in de draaitabel, de tekst die in de velden van een kolom staan weer geven.

Voor verschillende apparaten (kolom A in weekblad en als rijen in draaitabel) hebben we diverse kenmerken (kolom B in werkblad en als kolommen in draaitabel) opgesteld. Bijv kleur, maat, gewicht etc.

De ingevulde waarden van de kenmerken rood, blauw, groen) heb ik dan in kolom C staan en die wil ik dus op de plek van de waarden hebben staan.

Is dit mogelijk of moet dit altijd een functie-formule zijn.Bekijk bijlage VB helpmij.ods

Laatst bewerkt:
Doe er vooral een voorbeeldje bij, of wil je dat we eerst een uur data gaan inkloppen?

Ik snap wat je wil maar dit resultaat kun je niet met een draaitabel bereiken.
Macro's zijn een optie, tenminste als je over Excel beschikt. Welk spreadsheetprogramma gebruik je?

Ik snap wat je wil maar dit resultaat kun je niet met een draaitabel bereiken.
Macro's zijn een optie, tenminste als je over Excel beschikt. Welk spreadsheetprogramma gebruik je?

Ik gebruik excel 2010. Mijn kennis over macros is minimaal. Vond zo’n draaitabel al heel gaaf.

Het quoten is niet nodig. Jezelf quoten nog minder. Als je Excel gebruikt waarom plaats je dan een .ods? Met een macro die gestart wordt als je het blad 'Draaitabel' selecteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan