• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

haarts

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Goedemorgen,
Ik wil in een draaitabel dat alle kolommen zichtbaar zijn, ook waarde 0
Echter bij de optie weergave draaitabel zijn deze opties niet aan te vinken.
Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?

Met vriendelijke groeten,
Henk

Hallo,

Zelf denk ik dat je dient te gaan naar "Bestand" >> "Opties" >> "Geavanceerd" dan omlaag scrollen en dan zie je ergens dit verschijnen. Zie bijlage.

Bijlagen

• Schermafbeelding.png
    Schermafbeelding.png
    22 KB · Weergaven: 16
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. De genoemde opties staan al zo.
Volgens mij regelen deze opties de cellen in een werkblad."
Het gaat mij om de kolommen in een draaitabel.
Als voorbeeld dat je een draaitabel hebt met in de kolommen de perioden.
Dan heb je bijvoorbeeld al gegevens tm periode 7.
Dan wil ik dat hij ook de perioden daarna in de tabel laat zien.
Al zijn daar nog geen boekingen in.

Met vriendelijke groet,

Henk

Dan heb je bijvoorbeeld al gegevens tm periode 7.
Dan wil ik dat hij ook de perioden daarna in de tabel laat zien.
Al zijn daar nog geen boekingen in.

Dat kan m.i. alleen als je van de nog te komen periodes 1 regel opneemt met alleen het periodenummer

Beste Haije,

Waarom zijn de opties die dit mogelijk maken, niet aan te vinken.

Bijlagen

• Scherm2.png
    Scherm2.png
    24,7 KB · Weergaven: 16
Hallo,

Upload je bestandje eens.
Natuurlijk ontdaan van gevoelige info.

omdat er dan geen items zonder gegevens zijn.

items zonder gegevens ontstaan pas als er gegevens verwijderd zijn uit de cache van het bestand.

Hoe excel omgaat voor het betreffende bestand staat ingesteld op het tablad gegevens van de opties voor draaitabel standaard staat dat op 'automatisch"
zie screenshots
Dus als jij nog nooit gegevens voor periode 8 tm 12 hebt geladen in de database dan toont hij deze ook niet.
dat kun je wel omzeilen volgens mij door de suggestie van Haje. een 1 dummy regel per periode

Maar we komen langzamerhand wel op het punt dat de best werkende oplossing alleen uitgewerkt kan worden als we een voorbeeldbestand zien van de indeling van jou data waarop je draaitabel is gebaseerd.

Bijlagen

• Verwijderde gegegens behouden.png
    Verwijderde gegegens behouden.png
    18,3 KB · Weergaven: 11
Hierbij het bestand.
Ik heb de optie om een dummy regel te maken voor periode al ingevoerd.
Het werkt wel, maar mooi is het niet.
Tevens begrijp ik niet waarom bij de opties van de draaitabel, ik de juiste optie "items zonder gegevens in kolommen weergeven"
niet kan selecteren.

Hoor graag van jullie.

Mvgr
Henk

Bijlagen

oh, klein interpretatie foutje, heeft niet zoveel met instellingen te maken. het werkt gewoon niet op draaitebellen die hun gegevens van een ander tabblad halen.
Die velden zijn alleen beschikbaar bij een draaitabel gebaseerd op een OLAP databron
zie help https://support.microsoft.com/nl-nl...r=zxl900&helpid=60594&ui=nl-nl&rs=nl-nl&ad=nl

het is wellicht zo dat jou boekhoudpakket een OLAP koppeling toestaat

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie. Weet nu dat het niet mogelijk is om deze optie aan te vinken.
Zal het moeten oplossen met een fake-regel.

MvrG
Henk

zie bijlage

hiervoor de cellen V3:V13 op tav "in" gevuld met cijfers 2 t/m 12 > draaitabel ververst > veldinstellingen van ver 'per' aangepast (vinkje gezet) en daarna V3:V13 weer op 0 gezet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zie bijlage

hiervoor de cellen V3:V13 op tav "in" gevuld met cijfers 2 t/m 12 > draaitabel ververst > veldinstellingen van ver 'per' aangepast (vinkje gezet) en daarna V3:V13 weer op 0 gezet

Bedankt Haije,

Dat is wat ik zocht.
Je hoef zelf v3:V13 niet aan te passen. Het is alleen het vinkje zetten wat genoeg is.
Nogmaals bedankt.

Gr.
Henk

Je hoef zelf v3:V13 niet aan te passen.

Eenmalig moet je die wel aanpassen, om de mogelijkheid te krijgen om het vinkje te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan