• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vakkieoc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Hi all,

Een draaitabel van een jaar maken is geen probleem, bij meerdere jaren gaat het mis. Ik wil graag de omzet per jaar terugzien, maar excel telt dan alles van januari bij elkaar op. Dat moet niet, de omzet van 1-1-2025 dient van die dag dan getoond te worden in plaats van alles van 1 januari de afgelopen vijf jaar.

Is er een optie om dit op te lossen?

Ik denk dat het zit in de som van omzet, dat ie daar alles optelt, maar wat zou daar in de plaats moeten komen en hoe?

Indien dit niet is hoor ik graag wat het eventueel dan kan zijn?

Bijlagen

• Voorbeeld_excel_2.jpg
    Voorbeeld_excel_2.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 11
  • Voorbeeld_excel_1.jpg
    Voorbeeld_excel_1.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 11
  • Voorbeeld_excel_3.jpg
    Voorbeeld_excel_3.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 11
Plaats je bestand eens in plaats van plaatjes.
Krijg je vast betere reacties mee.

Ik snap er weinig van op deze manier. Plaats scherm-afdrukjes waar we net iets meer kunnen zien en probeer je vraag eens wat anders te verwoorden s.v.p.

Ik zat nog even naar de screenshots te kijken.. en zag dat het (automatisch) groeperen al was gelukt..
Omdat je Jaren in filters hebt staan wordt jan 2024 en jan 2025 inderdaad bij elkaar opgeteld onder de maandgroep "jan" als je niet op 1 specifiek jaar filtert.

je kunt dat oplossen door de Jaren groep in de kolommen of rijen te zetten. dan worden de maanden wel gesplitst per jaar. Je kunt de filter op jaar ook instellen vanaf die plek maar als je dat onhandig vind
dan kun je ook een slicer of tijdlijn gebruiken om snel op jaren te filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan