• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabelbereik: dynamisch bereik naar ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkbekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Hoi,

Ik kan doormiddel van een dynamisch bereik in te voeren in het bereik van een draaitabel de juiste gegevens vinden indien de data in hetzelfde bestand op een andere werkblad staat.

Nu staat mijn data in een ander bestand dan in het bestand waar de draaitabellen in staan. het lukt mij niet om de een juist bereik in te voeren. Is het mogelijk om een dynamisch bereik in te voeren dat verwijst naar een andere bestand?

eerst heb ik de dynamische functie gemaakt voor een bestand en met naam gedefinieert:
dr_data_zelfde_bestand =VERSCHUIVING(Blad3!$A$1;0;0;AANTALARG(Blad3!$A$1:$A$20000);6)
Deze werkt in het bereik van een draaitabel

Daarna heb ik hem aangepast naar een werkblad in een ander bestand.
dr_data =VERSCHUIVING('[test =data.xls]Blad1'!$A$1;0;0;AANTALARG('[test =data.xls]Blad1'!$A$1:$A$20000);6)

De tweede formule werkt niet in het berek van de draaitabel. ik krijg dan de melding dat het een ongeldige verwijzing is.

Wie kan mij helpen?

AL opgelost: in het data bestand dien je het dynamische bereik de definieren. Dan hoef je in het rapportage bestand in het bereik van de draaitabel enkel naar de gedefinieerde naam/bereik te verwijzen die in het DATA bestand staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan