• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabellen die beveiligd zijn automatisch vernieuwen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste

Zou het mogelijk zijn om met een VBA code meerdere beveiligde draaitabellen te vernieuwen iedere keer als er iets aangepast wordt in de beveiligde brongegevens "ledenlijst".
HET TABBLAD "LEDENLIJST" EN ALLE DRAITABELLEN ZIJN BEVEILIGD MET HET paswoord "data". ZIE BIJLAGE

Bekijk bijlage ledenLijst2014.xlsm

Met vriendelijke groet

Zou dit kunnen helpen?

Vond ik op Helpmij
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  For i = 1 To Sheets.Count
    With Sheets(i)
      .Protect Password:="data", UserInterfaceOnly:=True, AllowUsingPivotTables:=True
    End With
  Next
End Sub
Wel het bestandje eerst opslaan en sluiten dan opnieuw openen, nu zou het moeten werken.

Laatst bewerkt:
Hallo

Bedankt voor uw reactie. Ik heb uw code geprobeerd maar deze verwijderd de beveiliging en zet deze terug op zonder de tabellen te verversen.

Hieronder vinden jullie mijn bestand met de juiste code "data" kleine letters.

Bekijk bijlage ledenLijst2014b.xlsm

Met vriendelijke groet

Het blad blijft beveiligd maar je kunt wel de draaitabel gebruiken.
Dat hij niet ververst kan, ik had daar niet naar gekeken.

Kijk eens op deze link misschien dat je wat mee kunt.

Hey EA

Ik heb de link bekeken, geprobeerd maar het lukt mij nog niet, want de brongegevens en mijn tabellen zijn en moeten beveiligd blijven. Als is ik de beveiliging verwijderen dan lukt het wel anders niet. De beveiliging moet dus met een VBA code verwijderd en terug gezet worden na het verversen van de tabellen. Ik hoop dat de Excel experts een oplossing voor mij vinden.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Beste EA

Hartelijk dank voor de poging maar het probleem is nog niet opgelost. Met uw oplossing kunnen ze nog altijd de tabellen wijzigen en dit is mijn bedoeling niet. Nogmaals bedankt

Dit is uw vraag;
Zou het mogelijk zijn om met een VBA code meerdere beveiligde draaitabellen te vernieuwen iedere keer als er iets aangepast wordt in de beveiligde brongegevens "ledenlijst".

Dit doet het nu toch of zie ik het verkeerd?

Zo vraagt hij om een password als je iets wil wijzigen, hoop dat je dit dan bedoeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste EA

Het werkt perfect. Hartelijk bedankt. Van mij mag je van naam veranderen van EA naar EE, want je bent uiteraad een expert. Je hebt mij blij gemaakt. Nogmaals bedankt. :d

Graag gedaan maar uit je vraag kon ik niet opmaken over de beveiliging.
Ik dacht er vanmorgenvroeg aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan