• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabellen ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Hallo iedereen,

Ik heb een draaitabel en wil met de gegevens van die draaitabel bepaalde percentages uitrekenen op een ander tabblad. Die percentages zijn afhankelijk van inkoop jaar, groep en subgroep, en die kunnen van tijd tot tijd verschillen, zodat de gegevens van die draaitabel niet altijd op dezelfde positie staan; Dus wilde ik 'draaitabel ophalen' gebruiken. Ik heb daar poging toe gedaan, maar werkt niet echt (formules blijven keihard staan, zodat ik bij 'naar beneden kopieren' altijd zelfde percentages krijg). Bijgaand bestandje. Hopelijk is het duidelijk.

Alvast bedankt voor suggesties,

mvg
Ineke

Bijlagen

Beste Ineke,

't Is maar goed ook dat die formules 'keihard' hetzelfde blijven. Als je de draaitabel ververst, geven ze nog steeds de juiste waarden weer. Ondanks dat de cel waarnaar verwezen wordt een paar rijen lager kan komen te staan.

Heb je de opties van een berekend veld en een berekend item al eens onderzocht?

Richard

Hallo Richard,

Had ik nog niet, maar intussen wel geprobeerd. Werkt prima voor de doeleinden welke ik nu heb. Mocht ik later toch nog eens wat willen weten over draaitabellen ophalen dan meld ik me wel weer.

Voorzover in ieder geval hartelijk dank.

mvg
Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan