• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbos

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Beste leden,

Twee vragen over draaitabellen:

1.
Is het mogelijk om de waardeveld instelling in een draaitabel zo in te stellen dat hij standaard op "som" staat i.p.v. aantal.
99,9% van mijn draaitabellen gaat over een som van waarden en niet over aantallen. In mijn voorbeeld moet ik beide waardes aanpassen van aantal naar som.

2. Kan je instellingen(bv valuta) doorkopieren in een draaitabel. In bijgevoegd voorbeeld moet ik voor zowel zeevracht als invoerrechten de getalnotatie handmatig op euro zetten.

Gr.
Martijn Bos

Bekijk bijlage voorbeeld draaitabel.xlsx

1. Ja dat kan maar dan moeten alle cellen in de kolom dezelfde opmaak hebben.
Als er alleen maar numerieke velden zijn wordt standaard voor "Som" gekozen. In jouw draaitabel heb je als range "A:C" gebruikt
en vanaf A6 zijn er alleen maar lege regels dus niet alle cellen zijn numerieke velden.
Probeer maar eens een draaitabel te maken met als range "A1:C5", dan zal je zien dat er standaard "Som" gebruikt word.
Ik weet dat je dan iedere keer als de brongegevens wijzigt de draaitabel moet aanpassen.

2. Nee, helaas niet het is niet mogelijk om de opmaak van meerdere kolommen tegelijk in een draaitabel te kopiëren.
Dit zal je handmatig moeten doen.

Tip: maak van je brongegevens altijd eerst een tabel (Invoegen > Tabel) en baseer daar je draaitabellen op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan