• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabelveld filteren met regel

• Onderwerp starter Onderwerp starter PITOR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PITOR

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2015
Wie weet hierop een oplossing?
Ik wil een filter bepalen met een regel die aangeeft dat ik alles vóór 01-01-2013 00:00:00 niet wil zien terugkeren in de draaitabel. Ik open daarvoor in de veldenkiezer het draaitabelveld "Wijzigingsdatum". Ik voer dan een datum in vóór welke ik de records niet mee wil laten tellen.

vraag 2.PNG

Daar doet Excel echter helemaal niks mee. Excel telt gewoon alle records ook al staat dat filter erop. Bij controle blijkt het filter niet opgenomen te zijn.
Is er een manier om dat toch te doen?

Pitor

Bijlagen

• vraag 2.jpg
    vraag 2.jpg
    22,8 KB · Weergaven: 47
Met plaatjes kan ik niks. Ook sluit de vraag niet aan met hetgeen je laat zien in de plaatjes. Het bestand plaatsen lijkt mij een logische vervolgstap. (zonder gevoelige info natuurlijk).

Hallo,

Volledig met VenA eens.

Misschien iets met slicers?

Mvg
Peter

Draaitabelveld filteren met regel - nu met voorbeeld

Hier is dan (eindelijk) het voorbeeld:

Op blad 2 staat een draaitabelletje waarin een selectie wordt gemaakt op basis van Contracteindtijd. Ik heb dat daar voor het gemak zo ingesteld dat hij de records telt door het filter "12-2016" worden doorgelaten.
Als ik bijvoorbeeld alles wil tellen met een contracteindtijd na 10 december 2016, dan moet ik die data opzoeken en aanvinken.
Ik zou dat willen regelen door een filter te maken met de volgende strekking: Tel alle regels die voldoen aan de eis "Contracteindtijd >= 10 december 2016 00:00:00 uur"
Dat zou veel tijd schelen en ook heel wat vergissingsmogelijkheden uitsluiten.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Bijlagen

Hallo,

Komt het voorbeeldje een klein beetje in de richting?

Mvg
Peter

Bijlagen

Hallo Peter,

Wat jij gemaakt hebt doet inderdaad datgene dat mij voor ogen stond.
Ik zie dat H2:L13 een draaitabel is en ook dat de slicers die er rechts van staan daar iets mee doen. Heb ik het goed dat je in de draaitabel moet gaan staan en dan via Invoegen\Slicer en dan de gewenste opties moet aanklikken om te doen wat je mij laat zien?

Hartelijk dank dat je mij op weg geholpen hebt. Dit biedt me weer veel meer mogelijkheden met draaitabellen die ik nog niet kende....:):):)

Dank en groeten :d
Pitor

Hallo Peter,

Toch nog even een vraag:
Ik zie dat je op één of andere manier erin geslaagd bent om de contracteindtijd op te delen in aparte slicers voor jaren, maanden en dagen. Hoe kan men dat doen?
Ik zit al een poosje te zoeken maar slaag er niet in om dat voor elkaar te krijgen.

Groeten,
Pitor

Als je wat meer kolommen in de draaitabel opneemt dan kan je hierop groeperen. Aan deze gegroepeerde gegevens kan je dan weer een slicer koppelen. Een rechtsklik op verschillende plaatsen in een draaitabel zal het waarschijnlijk wel duidelijk maken.

Laatst bewerkt:
Hallo,

V.w.b. de slicers sla je de "slicers" op z'n kop.
Zie bijlage voor een zéér beknopte omschrijving omtrent het groeperen van diverse.

Mvg
Peter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan