Draaloos beveiligings camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo01

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Ik heb een vraagje.

Als je een draadloos ip beveiligings camera hebt, moet je dan nog een voeding kabel hebben aangesloten op de camera of zit er een accu of iets dergelijks in, want de camera moet tog ook stroom krijgen.:confused:

gr Theo

Uiteraard moet daar stroom in.

Volgens mij heeft elke model gewoon een voedingskabel voor permanente stroom.

Het draadloos slaat op het signaal richting de computer.

Uiteraard moet daar stroom in.

Volgens mij heeft elke model gewoon een voedingskabel voor permanente stroom.

Het draadloos slaat op het signaal richting de computer.

Bedankt voor je snelle reactie :thumb:
Omdat ik op veel websites geen voeding kabel zag begon ik te twijfelen, maar bedankt voor de reactie.

Heb je een model op het oog?

Als je zulke dingen niet kunt vinden, de meeste websites bieden een rijtje aan waarin de inhoud van de doos staat beschreven. :)

Veel draadloze netwerkcamera's maken gebruik van een web-interface.

Je logt dus op de camera in om vervolgens het beeld te zien. Verder kun je dan nog instellingen treffen waarmee je het beeld uit kunt zenden en dus in een ander programma zou kunnen bekijken.

Ik heb zelf deze

Hierin zit ook een optie om hem bij beweging te activeren. Ik heb nog lang niet alle opties uitgeprobeerd dus kan je ook niet de resultaten vertellen.

Waarvoor wil je er een aanschaffen en wat is het budget?

Ik wil hem hebben voor bij de voordeur, dus buiten en daarvoor koop ik misschien zo,n beschermingskap.

Men buget licht rond de 150 euro, Daar voor wil ik een ip met bewegings detector en een nacht camera en live streaming.
Maar heb je voor die camera van jouw een ontvanger nodig ?

Die van is alleen voor dag, of je moet hem bij een goed verlicht plek plaatsen.

Instellen moest via een netwerkkabel, daarna kun je inloggen en instellen hoe je hem wilt benaderen.

Als je al een router hebt met draadloze mogelijkheden dan kun je hem daaraan koppelen.
Dan kun je dus met elke computer aangesloten op de router de camera benaderen.

Je kunt hem ook als "stand-alone" instellen, dan kun je 1 op 1 verbinding maken met de camera.

Zodra je die instellingen hebt gedaan kun je de netwerkkabel er uit trekken en hem via het netwerk draadloos benaderen :)

Ik weet niet precies hoe je voordeur er uit ziet maar ik zou de camera niet gauw buiten plaatsen i.v.m. schade. Daarnaast zijn de meeste modellen er niet geschikt voor.

Oke over die netwerk kabel wist ik niet.
Wij hebben een draadloze router, dus dan hoef ik alleen maar de camera aantesluiten aan de voeding en de netwerkkabel voor het instellen van de camera.

Maar ik kan tog ook bv de camera bekijken via werk of moet het perse in een netwerk zitten ? ik dacht dat je het ip adres van de camera in de adres balk kunt type en dan via een inlog scherm de camera bekijken.:confused:

Wat ik moest doen was:
  1. Camera aansluiten op lichtnet
  2. netwerkkabel van camera naar router
  3. Inloggen op de camera
  4. Instellingen voor draadloze toegang aanpassen (m.a.w. koppelen aan mijn draadloze netwerk)
  5. Netwerkkabel uit de camera halen
  6. Stroom van de camera
  7. Camera plaatsen op de gewenste plek
  8. Stroom erop
  9. Via een computer binnen het netwerk inloggen op de camera en kijken maar :)

Je kunt hem inderdaad via het internet ook toegang krijgen, ook hiervoor je bepaalde instellingen treffen en zorgen dat een bepaalde poort openstaat :)

Maar ik kan tog wel bv op een andere computer de camera bekijken, zonder dat de computer in het netwerk of router is aangesloten.

Als ik de tekst bij de door jouw beoogde camera bekijk is dat inderdaad mogelijk.

Je moet dus wel bepaalde instellingen moeten treffen om er voor te zorgen dat je je camera via je internet-IP kunt benaderen. Dit zal ongetwijfeld in de gebruikershandleiding staan.

Mooi zo :thumb:

Laten even weten hoe hij bevalt, wie weet help je andere gebruikers aan een idee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan