Drag and Drop

Status
Niet open voor verdere reacties.

energic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Hallo allemaal! Ben bezig met een website die gebruikt maakt van het drag-and-drop principe. Werkt allemaal prima m.b.v javascript .. heb een eenvoudige versie opgezet, omdat ik eerst het technische gedeelte in orde wil hebben .. zie: www.dennisdijkstra.nl ..

Muis over object = titelweergave
Muisklik = object wordt bovenliggende laag
Muis indrukken/loslaten = object slepen

Nu wil ik zodra een object de bovenliggende laag is, er bij een nieuwe muisklik een pop-up scherm of textkader o.i.d opent met daarin een tekstblok. Dit krijg ik na meerdere pogingen niet voor mekaar, zou iemand me hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt!

Dat zal toch best mee moeten vallen. Je hebt ergens een klik-code, correct? Nu, als er geklikt wordt, check of dit element het bovenste is. Zo ja, open scherm. Zo nee, haal het 'naar voren'.

Klopt, maar ik gebruik walter zorn's drag & drop script, wat gewoon een kant en klare download was. Dus daarin zit de 'Zo nee, haal het naar voren' handeling verwerkt neem ik aan. Hoe vertaal je een 'check of dit element het bovenste is, zoja open scherm' naar een script dan? Heb zelf nog weinig verstand van javascript. Ik kan de grote lijnen volgen, maar daar houdt het ook op ..

Ja, daar zit'm dus het probleem in. Ik heb geen problemen met eventjes door je script lopen, maar het ziet er zo uit:[JS] for(d_i = 4; d_i;)
{--d_i;
dd.n4RectPos(dd.rectI[d_i], dd.obj.x + (!(d_i-1)? (dd.obj.w-1) : 0), dd.obj.y + (!(d_i-2)? (dd.obj.h-1) : 0), d_i&1 || dd.obj.w, !(d_i&1) || dd.obj.h);
dd.n4RectPos(dd.rectA[d_i], !(d_i-1)? dd.rectI[1].x+1 : (dd.obj.x-1), !(d_i-2)? dd.rectI[2].y+1 : (dd.obj.y-1), d_i&1 || dd.obj.w+2, !(d_i&1) || dd.obj.h+2);
}
[/JS]daaaat is dus de reden waarom je normale variabele-namen moet gebruiken.
Also, het script is 1400+ regels lang, dus dat ga ik mooi niet doen.

Je kan overgens ook je eigen code schrijven. Leuke oefening. Of, zoek eens een normaal script (rond de 100 regels is echt genoeg voor drag/drop). Met een (ugh) Javascript Library zoals jQuery oid. kan het zelfs veel korter.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Sowieso bedankt voor het meedenken! Je hebt volkomen gelijk, was zelf ook al opzoek naar een kortere code, zodat deze voor mezelf te begrijpen valt, en eventueel aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan