DRAM error Gigabyte

Status
Niet open voor verdere reacties.

jrschreuder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb een Gigabyte GA-MA69VM-S2 moederbord, daarvan heb ik alle ellementen (videokaart interngeheugen) geinstalleerd. Nu geeft het systeem als ik hem aan doe, continu lange tonen. Dit is volgens de omschrijving een DRAM error. Ik heb alle kaarten, maar vooral het intern geheugen, nogmaals nagelopen en aangedrukt. Ik kan alleen niet vinden. De witte beveiligingshoekjes van het intern geheugen staan volgens mij ook goed. Zou iemand mij op weg kunnen helpen, welke stappen ik kan nemen tot de oplossing. Ik heb kingston geheugen DDR2 geheugen.
Alvast bedankt,

ook afstands houders onder het moederbord geinstaleerd ?
probeer eens zo kaal mogelijke start
video kaart,cpu, een reepje ram.
soms help het ook om een bios reset te doen.
baterij er uit 10 minuten en dan proberen te starten.
en lange toon die steeds herhaald is trouwens video kaart probleem,
stond er in de handleiding van dit bordje.

Ja, afstandmeters (van die stale pinnetjes die je van boven vast kunt zetten, met een schroef??) heb ik gedaan.
In mijn handleiding stond een lange toon die continu beept is een DRAM error, alleen jammer dat er niet staat hoe je dat eventueel zou kunnen oplossen.
Ik heb ook de batterij eruit gehaald, maar ook dat levert niets op. Daarnaast ook nog eens begonnen met weinig spullen, dus harde schijf en dvd eraf gehaald (alleen cpu, videokaart en 1 unit aan intern geheugen), werkt ook niet. Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om een strook in een gleuf te duwen???

als het tegen zit zit het gewoon goed tegen ook.
geef het type video kaart is door en ook het merk en type van je ram.
heb je toevallig een video kaart waar je extra stroom moet aan sluiten ?
zo ja zorg dan dat deze ook is aan gesloten als dat nog niet is gedaan.
misschien handig om even al je hardwaren te vermelden.
hoeveel watt is je voeding en is het een a merk ?

Laatst bewerkt:
De hardware die ik heb is de volgende:

CPU = ATHLON64 X2 4200+ 2.2GHZ PIB (ADA4200CUBOX)
Moederboard = GA-MA69VM-S2 AM2 AMD690V MATX (GA-MA69VM-S2)
Intern geheugen = 1GB 667MHZ DDR2 DIMM (KVR667D2S4P5/1GI)
Video kaart = MSI RX2600PRO-T2D256EZ/D2 PCI-Ex16 256MB
CDrom = SAMSUNG 20x8x16xDVD+RW SATA blk black LS (SH-S203N/BEBN)
Harde schijf = HD321KJ T166 320GB SATA (HD321KJ)

Ik hoop dat je wat met de gegevens kan, het komt van de factuur af. Ik heb niet het idee dat de video kaart exta voeding heeft, stond in ieder geval niet op de handleiding. Het stuk over voeding ik heb een Antec kast met een max van 380W, verder staat er een maximale load op van 324W bij 12V en 130W max bij 5V. Ik weet niet of je er wat mee kan. Nogmaals bedankt voor de moeite, ik hoop dat je wat kan met de gegevens, anders hoor ik het wel,

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan