draytak vigor 600 op windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

j3r0n1m0o

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
heb sinds kort een nieuwe pc die werkt met windows vista home premium. om op internet te komen maakte ik altijd gebruik van de draytak vigor 600, (http://www.draytek.nl/pages/producten/500/600/maininfo.htm), om verbinding te maken met het draadloze internet op mn pc met toen XP.
nu kan ik middels de bijgeleverde cdrom bij de draytak vigor 600 de software wel installeren, maar ik kan niks toevoegen of veranderen in de instellingen om hem werkzaam te krijgen. daarnaast geeft mn pc aan compatibiliteitsproblemen te hebben zodra ik draytek vigor 600 wil openen.
mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat de draytek vigor 600 weer werkt zodat ik weer verbinding kan maken met het draadloze internet?

Download deze driver

Pak die uit, inclusief de submappen.
Sluit je Vigor 600 aan, en installeer de driver die staat in de
\xp2k_driver\Drivers\2KXP map die je hebt uitgepakt.

Laat het beheer van de verbinding over aan Windows Zero Wireless Configuration, gebruik dus niet de utility van de CD of uit de driver hierboven.

Succes,

Tijs.

thanks voor je reactie het heeft helaas niet gewerkt.
maar ik heb zojuist ook een windows 7 update besteld, dus denk
dat het gewoon verstandig is een nieuwe usb ontvanger te kopen die windows 7 aan kan,
goed idee??

Laatst bewerkt:
Zou ik me iets bij voor kunnen stellen.
Er is overigens een alternatief, zo lijkt het: Als je het .INF bestand bekijkt in die driver-map die ik aangaf in mijn vorige posting zou je het idee krijgen dat het (eigenlijk) om een Atheros AR5001 gaat.

Daarvan ken ik wél drivers voor onder Vista (natuurlijk moet je eerst alle driver-software deïnstalleren, incl. utilities die je evt. toch geïnstalleerd zou hebben).

Daarna zou je hier deze (=nieuwste) driver of deze (aanbevolen versie) kunnen downloaden en uitproberen.

Zover ik kan zien hebben beide versies ook een utility bij zich voor het beheren van de draadloze netwerkverbindingsinstellingen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan