Eerder werkte alles precies zoals het moest.
Vrijdag plotseling geen internet meer op beide computers.
Chello constateerde dat modem goed werkte en dat computer het probleem was.
Opnieuw installeren, norton/firewall/netwerkkaart/driver en windows.
Niets heeft geholpen.
Vannochtend mijn ( windows 98 se) computer op de modem aangesloten en na hulp van chello werkt deze dus weer met een ander ip adres.
Sluit ik dan de modem kabel aan op de router, verbind de hoofdcomputer ( blauwe kabel ) met de router dan heb ik geen internet meer.
De tweede computer ( 95) krijgt helemaal niets.
De router gereset, wil ik die instellen via draytek moet ik dus op de site zijn, kan alleen als ik die router niet verbonden heb.
Hou krijg ik dit op orde, want geloof me dat ik na 2 dagen de kluts wel kwijt ben.
Instellingen bij beide computers als netwerkverbinding zijn op orde, dus nu die router configureren.
En ik wordt suf gepingt via de firewall, wat ik nooit last van had.
Vrijdag plotseling geen internet meer op beide computers.
Chello constateerde dat modem goed werkte en dat computer het probleem was.
Opnieuw installeren, norton/firewall/netwerkkaart/driver en windows.
Niets heeft geholpen.
Vannochtend mijn ( windows 98 se) computer op de modem aangesloten en na hulp van chello werkt deze dus weer met een ander ip adres.
Sluit ik dan de modem kabel aan op de router, verbind de hoofdcomputer ( blauwe kabel ) met de router dan heb ik geen internet meer.
De tweede computer ( 95) krijgt helemaal niets.
De router gereset, wil ik die instellen via draytek moet ik dus op de site zijn, kan alleen als ik die router niet verbonden heb.
Hou krijg ik dit op orde, want geloof me dat ik na 2 dagen de kluts wel kwijt ben.
Instellingen bij beide computers als netwerkverbinding zijn op orde, dus nu die router configureren.
En ik wordt suf gepingt via de firewall, wat ik nooit last van had.