draytek router

• Onderwerp starter Onderwerp starter juno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juno

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Eerder werkte alles precies zoals het moest.
Vrijdag plotseling geen internet meer op beide computers.
Chello constateerde dat modem goed werkte en dat computer het probleem was.
Opnieuw installeren, norton/firewall/netwerkkaart/driver en windows.
Niets heeft geholpen.
Vannochtend mijn ( windows 98 se) computer op de modem aangesloten en na hulp van chello werkt deze dus weer met een ander ip adres.
Sluit ik dan de modem kabel aan op de router, verbind de hoofdcomputer ( blauwe kabel ) met de router dan heb ik geen internet meer.
De tweede computer ( 95) krijgt helemaal niets.

De router gereset, wil ik die instellen via draytek moet ik dus op de site zijn, kan alleen als ik die router niet verbonden heb.
Hou krijg ik dit op orde, want geloof me dat ik na 2 dagen de kluts wel kwijt ben.
Instellingen bij beide computers als netwerkverbinding zijn op orde, dus nu die router configureren.
En ik wordt suf gepingt via de firewall, wat ik nooit last van had.

Na beide computers weer te hebben aangesloten op de router ( en geen Internet ) alles uitgezet.
Na een aantal uren de computers aan, nog steeds geen Internet heb ik start > uitvoeren> winipcfg opgestart.
Vrijgeven en vernieuwen geklikt, daar zag ik eindelijk het juiste IP adres en subnetmasker verschijnen.
Via 192.168.1.1 de router kunnen configureren en had toegang tot Internet.

Waar het nu aan gelegen heeft, chello waar een storing was geweest of beide computers die dan plotseling geen Internet meer hadden zal dus een vraag blijven.

Mijn melding van de vele poortscans van Zonealarm blijkt een chello figuur te zijn die trojans rond strooit, helaas kan ik daar weinig aan doen.

Zal deze vraag dus als opgelost zien.

Ik heb de vraag dus weer geopend, om de volgende redenen.
Het pingen bracht mij op idee naar de configuratie van de Draytek router te kijken.
Zie de 2 bijlages welke de instellingen laten zien en ook dat het pingen van de Chello gebruiker niet zo onschuldig is.
Had contact met de telefonische hulp van Draytek en die keek niet verder dan dat het van Chello was en wel klopte dat het daar stond.
( Als je niet verder kijkt dan Geektools dan kom je namelijk niet verder en mijn uitleg dat ik Trojans kreeg kon dus niet)

Mijn vraag is aan de deskundigen hier of mijn idee juist is dat de configuratie niet klopt.
Een andere vraag die ik bij 'antivirus' had gesteld kon niet worden beantwoord.
Ik krijg geen verbinding met Norton Antivirus Live Update om deze reden:
----------------------------------------------------------
Met de Symantec Security Check is vastgesteld dat het IP-adres (Internet Protocol-adres) waarmee uw computer verbinding maakt met internet niet kanworden gescand.
Dit wordt meestal veroorzaakt door een firewall, proxyserver of het gebruik van Network Address Translation (NAT) voor het gedeeld gebruik van IP-adressen. Helaas kunnen op deze computer scannen op netwerkkwetsbaarheid, de NetBIOS beschikbaarheidscan
en de AScan op actieve Trojaanse paarden niet worden uitgevoerd.
Kies Doorgaan om de overgebleven scans te voltooien.
Hiervoor is geen IP-adres nodig.
------------------------------------------------------
Ook windows Update kan ik niet bezoeken, komt dat nou omdat ik alleen daar op IP binnenkom en niet op adres ??

Computer is volledig gescand en alles is goed maar zou wel graag mijn Norton bijwerken wat nu dus niet kan.
Bijlages komen er aan.

Volgens mij is chello jouw aan het scannen
Dat heb ik ook gehad ze zoeken net zo lang
tot ze wat gevonden hebben
Heb je gezegd dat je een router had.
Je kan natuurlijk gewoon je log naar abuse@chello.nl
sturen.
Van alleen dat IP adres.
En ik heb zelf ook mijn internet gedeeld en ik kan
dus wel gewoon alles doen.

Groetjes
Jeffrey

Ik zag bij Troublesathome info staan die mij iets op weg hielpen.
DNS server 62.108.1.65 en 62.108.1.66 zijn a2000
en 212.83.68.130 en 212.83.68.131 zijn UPC Chello en deze laatste heb ik hiervoor dus zien staan bij mijn DNS server ( toen alles nog normaal werkzaam was)
Na opnieuw die router te hebben geconfigureerd zie ik dus in mijn IP configuratie bij DNS server 192.168.1.1

En had ik dus nooit een probleem.
Die pinger is 62.108.1.67 ( mogelijk een nieuwe van ze, maar waarom zie de log > Trojans en ook veel harmless )

Heb niet gesproken over een router, had ze later keurig het nieuwe ip doorgegeven welke ik zag staan en die was goed.
De router heb ik daarna aangesloten.

Voor mijn idee is er met het configureren iets niet goed gegaan, handmatig moest ik denk ik niets invullen want ik kreeg een automatisch IP toegewezen.

En ze pingen maar raak alleen wil ik contact kunnen maken met Symantec en Windows, dat lukt dus niet.
Want volgens hun is mijn inbelverbinding niet goed, of kunnen ze mijn ip niet vinden.
Uitzetten van Firewall maakt het wel mogelijk om live update uit te voeren, is niet de bedoeling en onveilig gezien de log.
Dus waar zit die fout.

Nu ben ik gaan pingen naar www.symantec.com en krijg onbekende host.
Zonealarm vraag toestemming en dan zie ik het volgende:
zonealarm ping

Naar wat pingt hij nou, naar mijzelf ??

Hij pingt naar symantec dan moet je gewoon op
yes drukken en dan gaat hij naar symantec pingen

groetjes
Jeffrey

Dat doe ik dus en krijg host niet gevonden.(onbekende host dus zoals ik eerder al hierboven aangaf)
Ping ik helpmij krijg ik keurig het overzicht en dat lukt dus wel.
Heel Internet lukt, maar Symantec dus niet.

Laatst bewerkt:
Hoe zou ik dat gedaan moeten hebben.
Ben niet in de buurt geweest van een firewall, heb niets geconfigureerd.

Heb wel een abuse gezonden naar chello met het juiste ip adres en de vraag waarom ik wordt gepingt.

Maar zal dus het probleem niet oplossen van de virusscanner ofwel bereikbaarheid symantec.

Nu dus echt opgelost.
Heb mijn eigen firewall bij Internet op medium gezet en kwam er dus door.
Wel vreemd dat het veranderd is want heb altijd de optie high kunnen gebruiken.

Maar ben tevreden.
Alleen benieuwd wat Chello gaat melden na mijn abuse :))

Het is wel vreemd dat je firewall niet werkt op volle sterkte. Ik had hetzelfde probleem. Norton wist gewoon de weg niet vinden.
Heb alles er af gegooid en weer opnieuw geinstalleerd. Nu loopt het als vanzelf met maximale beveiliging.
Heb jij ook 8080 en 1723 open als je controleert met Symantec online?
Wat je meemaakte met die verbinding......mijn man's p.c. weigert af en toe ook (alleen met explorer) verbinding te maken. Alles nagelopen maar alles wat net zoals ik het had. Ten einde raad maar eens geprobeerd wat shutdown voor een effect had.
Raar maar waar...het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan