Draytek Vigor2130n WAN lampje wil niet gaan branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjanssen

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Berichten
25
Hallo,

sinds ik het nieuwe modem van Ziggo heb aangesloten wil mijn router niet meer werken. Heb werkelijk vanalles al geprobeerd. Stekkers eruit gehad, opnieuw opgestart, enz.
Als ik de router eruit laat heb ik wel gewoon verbinding. Maar met de router ertussen vind de computer wel de router maar zegt die dat die geen netwerkverbinding (internetverbinding) heeft. En het "WAN" lampje op de router brand ook niet. Dit hoort al te branden als de internet kabel van het modem in de router steekt.
Nu vraag ik me af of ik misschien een MAC adres in moet voeren. Dit heb ik trouwens ook al geprobeerd maar mocht niet baten (misschien niet het juiste).
Of bij de DHCP settings misschien de "Router Name" veranderen. Hier moet een CC, CO of CP nummer staan. Ook geen idee waar ik dat nummer kan vinden.

Al met al ben ik er nu 2 dagen mee bezig. Heb Ziggo gebeld, daar konden ze me niet helpen. Verwezen ze me door met het service plus nummer. Moest ik wat proberen na het gesprek maar ook daar geen resultaat.

Wie o wie kan mij helpen???:confused:

Even wat informatie:

Besturingssysteem: Windows 7 professional- 64 bit
Firewall: Staat uit
Provider: Ziggo (via kabel)
Router: Draytek Vigor 2130n
Modem: Cisco EPC3212

vast bedankt voor het lezen van mijn vraag:p
 
Erg vreemd maar ik heb de router naar onder verplaatst (vlak langs modem) en op exact dezelfde manier alles aangesloten en nu werkt het wel gewoon. Alleen heb ik nu boven op mijn slaapkamer natuurlijk niet voldoende bereik. Zou ik dan nog een 2e router erbij kunnen zetten die boven komt te staan?

:rolleyes:
 
Jaa, nu weet ik waarschijnlijk waar het aan gelegen heeft. Toen de router boven stond was die met een andere kabel aangesloten, maar deze kabel heeft niet de juiste kleuren combinatie. Sterker nog, er zijn maar 4 of 5 draadjes aangesloten terwijl het er 8 moeten zijn. Geeft die dus te weinig informatie door. Met het oude modem werkte het hiermee nog wel.


Bedankt voor jullie hulp:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan