Dreambox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Ik heb een Dreambox DM-500 S en sinds kort zijn een paar kanalen verdwenen, dit betreft de Nederlandse kanalen.

Ik denk dat de frequentie is veranderd, kan iemand mij helpen?

Ahmed

Kijk je met Canal digitaal card of zonder. ? En heb je het alleen over Ned 123 of ook over de commerciëlen?

Het betreft de commerciele zenders als nederland 1,2 en 3. En ik maak gebruik van internetverbinding om deze kanalen te ontvangen, maar er is niets mis met de internetverbinding, want andere kanalen die ook alleen door middel van internetverbinding ontvangen kunnen worden, komen gewoon wel.

Dit is dus Car dsharing? Dan moet je bij de gene zijn die de server draait.. (=aan wie je betaalt). Canal maakt wel sinds kort gebruik van een andere encryptie.. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft..

Volgens mij ligt het aan de frequenties alleen weet ik niet hoe ik deze kan veranderen.

Een Dreambox werkt met een image. Daar zit al een kant -en klare zenderlijst in (= een bouquet). Hier kunnen de frequenties niet zomaar van veranderen. Je kunt checken of de zender-naam nog steeds wordt genoemd onderin beeld. In dat geval is er met de frequenties in je Dreambox dacht ik niks aan de hand. Normaal gesproken kun je proberen om er een nieuw image op te zetten, maar omdat jij kijkt via internet (en dus niet via c@nal digitaal?) werkt dat niet zomaar. Je zult echt bij je kennis moeten zijn.. of zelf over de Dreambox leren. Een goeie informatiebron is de dreamboxclub, http://dreamboxclub.nl/frmn/ubbthreads.php

Laatst bewerkt:
Ok ik denk dat het ook verstanding om iemand erbij te roepen met ervaring. dus n bedankt en hiermee is het dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan