dreamscene maakt "namen" van bureaublad pictrogrammen transparant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb zonet dreamscene op windows 7 geinstalleerd. Zodra ik een animatie als achtergrond gebruik dan wordt de text van alle bureaublad pictrogrammen transparant. Niet de iconen zelf maar de namen (de letters daaronder) worden transparant. Dit oogt zeer vervelend en nu installeer ik deze pc ook nog eens voor een vriend die dyslexies is dus als hier oplossingen voor zijn dan hoor ik ze graag. Ik heb wel wat zitten klooien met aero en transparantie maar dat help niet echt.

Wanneer ik direct de achtergrond naar een statische achtergrond verander dan valt de transparantie ook uit en ogen de letters weer zoals normaal.

Ik hoop dat hiervoor een oplossing bestaat. Verder werkt dreamscene piccobello.
 
Waarom denk je dat ze dreamscene uit windows 7 hebben gehaald? Natuurlijk omdat het niet optimaal werkt. Gewoon dreamscene verwijderen en dan is het probleem opgelost. Snap ook niet wat er mooi aan is om een video als achtergrond te hebben.

Greetzz,
Timo
 
tja daarover verschillen de meningen kennelijk. Wat de een niet intereseerd intereseerd de ander dan wel.
Zelf vind ik het ook geen perfecte innovatie. Maar de gebruiker vroeg hier naar dus doe ik nu onderzoek.

is er ook een alternatief nu we het daar toch over hebben. Of een of andere 3rd party fix om maar een poging te wagen ermee te klooien. Een echte diepgang wbt kennis over dreamscene heb ik niet dus ik zou graag wat meer info willen over wat er dan wel mogelijk is.

Maar volgens mij is er geen alternatief want ik heb al gezocht. Maar alvast bedankt voor de bevestiging. Zoniet dan hoor ik graag meer...
 
Laatst bewerkt:
Deze feature van vlc werkt alleen op DirectX 9. Windows 7 werkt met DirectX11, en dus werkt het niet op Win 7.

Greetzz,
Timo
 
Heb je het uitgeprobeerd of is dit kennis want de schermafdrukken in de link zijn overduidelijk Win 7?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan