[Dreamweaver 8] Resolutie vastleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Ik zit me suf te zoeken op internet hoe ik kan zorgen dat een pagina exact in het midden wordt getoond etc en dan moet het niet uitmaken welke resolutie de bezoeker gebruikt.

Iemand die weet hoe dit moet of een link voor me heeft? Nou kan je wel voor tabellen Fixed en Autostretch gebruiken, maar zo wordt mijn menu's e.d veels te lang.

Ik wil dus kortgezegd mijn menu's e.d op de normale grootte houden, alleen moet het zaakje dus gecentreerd worden weergegeven als de bezoeker een hogere resolutie gebruikt dan waarvoor ik de pagina gemaakt heb. (heb zelf 1024x768 als resolutie)

Gooi me niet dood met allerlei moeilijke termen e.d, want ik ben een absolute leek qua webdesign. :D

Als je met tabellen werkt drie cellen maken.
Links en rechts geen waarde.
Middelste cel op 800 pixels, vaste waarde.
Hierin komt je content met menu.
Tabel centreren.

Werk je met divs, dan container aanmaken en width invullen met margin left en right op auto.
Dit zou je dus met een style moeten doen.

Met de juiste zoekwoorden in google kom je wel wat voorbeelden tegen.
Controleer wel in IE an FF.

dit is wat ik gebruik met css en divs:
het is het principe van de 'dead center' (google daar maar is op).
Eerst centreert hij alles totaal in het midden, vanaf de linkerkant van je div.

Dan moet een negatieve margin aangeven die de helft van je div is (is je div totaal 800px dan moet hij -400 zijn) verder vrij simpel

HTML:
div.centerpage {
	width: 750px;
	margin-left: -375px;
	text-align: left;
	vertical-align: top;
	visibility: visible;
	position: absolute;
	background-color: transparent;
	left: 50%;
	top: 0px; }

Begrijp er niks van. Ik schijn dus met procenten te moeten werken ipv pixels.

Zou je misschien ff naar de basis-layout kunnen kijken?
Klik

Misschien dat jij deze goed kan krijgen?