Dreamweaver code voor downloaden pdf of doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunis

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Hallo,

Ik werk met Dreamweaver MX en zoek de code waarmee mensen op mijn site een bestand kunnen downloaden, bijvoorbeeld een pdf bestand of een .doc
Wie kan mij zeggen of dit mogelijk is en onder welke code of menu dit staat bij Dreamweaver mx.

Vr. groet, Theunis

Geen probleem voor DW, of elke andere editor
:
PHP:
<a href="jouwbestand.doc">Een linkje naar je bestand</a>

Vervang .doc evt door .pdf.

Dank voor je hulp, ik kom daar wel verder mee. Maar weet je eventueel ook of DW dit bij haar WYSIWYG menu als mogelijkheid heeft ingebouwd. Ik gebruik dit namelijk meer dan de editor. Dat is niet verstandig ik weet het, maar voor mij als leek wel zo gemakkelijk.

Vr. groet, Theunis

Ja hoor, daar is het properties venster voor bedoeld (window--->properties)

Je tikt je tekst, bijv. Een linkje naar je bestand. Selecteer het stuk tekst, ga naar je properties venster en tik bij "link" het pad in naar het bestand, of klik op het "verkenner" icoontje naast de link in en ga op zoek naar het bewuste bestand.
DW doet verder de rest, er zal gevraagd worden of je het bestand binnen je site wil zetten. Jij hoeft daarna alleen maar je site via een ftp-programma "omhoog" te zetten.

Ohja, of zoiets verstandig is of niet: zo'n optie zit er nu eenmaal ingebouwd, dus daar kun je van gebruik maken, of niet.

verplaatst van overige software

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan