Dreamweaver en PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesqy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Hallo,

Ik zou op mijn website graag een formulier willen plaatsen. Maar mits ik wil dat dit rechtstreeks gaat en niet via outlook denk ik dat de oplossing via PHP zal gaan. mijn vraag is nu ook kun je in dreamweaver PHP schrijven en moet je pagina dan ook een andere extensie hebben i.p.v. de gewone html? Maar als je deze dan zou willen testen denk ik ook dat je lokaal dan een server moet laten draaien, XAMPP of zoiets.

Dus kan iemand op mijn vraag antwoorden? Alvast bedankt.

Greetz Gesqy ;)

Klopt allemaal

In Dreamweaver kun je PHP pagina's maken

Je start DW op en kies dan voor een nieuw PHP-bestand. Wanneer je die dan op wilt slaan heeft hij automatisch de extentie .php

Voor het testen heb je inderdaad een lokale webserver nodig. XAMPP is daar een voorbeeld van. Ikzelf gebruik USB webserver er voor. Niets installeren, gewoon opstarten en naar je browser gaan.

Tha Devil,

ok, ik heb die USB webserver gedownload. ik in dreamweaver zoals je zei inderdaad een PHP file aangemaakt en ook opgeslaan als PHP. Nu ik heb een PHP script van internet gehaald om formulier te verzenden nar je email. Nu als ik deze eens wil testen kan mijn browser geen verbinding maken met mijn server op de localhost. Waar kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt.

Greetz Gesqy ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan