Dreamweaver: Gevraagd: Kantlijn verschuiven, meerdere spaties en tabs toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Hoe kan ik in Dreamweaver de linkerkantlijn verschuiven bijvoorbeeld net als bij Word?

Hoe kan ik meer dan één spatie toevoegen?

Hoe kan ik één of meerdere tabs maken?

antwoord op vraag 1
In dreamweaver werkt het allemaal anders dan in een tekstverwerker.
Een kantlijn heb je niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je pagina is opgebouwd uit frames. Als dat zo is dan ga je in het menu naar view/visual aids en vervolgens zorg je dat er een vinkje staat voor frameborders.
Dan lijkt het op een kantlijn en die kun je met je muis verschuiven.

antwoord op vraag 2
Extra spaties maak je door ctrl+shif+spatie

antwoord op vraag 3
In dreamweaver kunnen geen tabs gebruikt worden.
Om alles netjes te krijgen maak je eerst een tabel waarin je aangeeft hoeveel rijen en kolommen je nodig hebt. Vervolgens gebruik je de cellen om je tekst in te zetten. Als je dan van de tab gebruik maakt spring je van de ene naar de volgende cel.
Als je in de laatste cel staat en je drukt op tab dan maakt dreamweaver er een nieuwe rij bij.

succes

:thumb:

Ik heb alleen een tekstpagina gemaakt.

Het is een menukaart die appart een complete pagina gebruikt.

Ik wil de pagina in drie of vier delen maken:

links een stukje lege ruimte

daarnaast de tekst

daarnaast weer een stukje tekst

en daarnaast een stukje lege ruimte

met een behoorlijk aantal regels er onder die het zelfde er uit zien.

Enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Je moet als eerste een tabel maken van 4 kolommen en 3 rijen. Geef de tabel een waarde van 600 pixels breed, de hoogte hoef je niet in te vullen die past zich wel aan.
De linker kolom laat je leeg, in de tweede kolom plaats je tekst en in de derde kolom plaats je ook tekst en de vierde kolom laat je weer leeg.
Je kunt net als in een tekstverwerker kolommen en rijen samenvoegen en splitsen.

Verder kan ik je aanraden om eens een kijkje te nemen op de website die puppie je aanraadt, dreamweaverhulp. Daar vind je ook handleidingen van de versie van dreamweaver die jij gebruikt.
veel succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan