dreamweaver resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,

Ik heb 1 pagina in dreamweaver gemaakt, op een hoge resolutie is deze te zien op het beeldscherm.
Zodra de resolutie lager word komt er onderaan een balk in beeld waar je mee naar rechts en links kunt schuifen om de pagina te kunnen lezen.
Bij mijn resolutie zie ik dus geen balk maar een andere gebruiker op een andere pc met minder resolutie dus wel.......is dat te voorkomen.........of moet ik de pagina gewoon standaard in een lagere resolutie maken.

wie o wie kan mij dat vertellen.
het gaat om deze pagina.
www.hartgers-beveiliging.nl

Hoi,

Ik heb zelf ook al zitten zoeken om dit te voorkomen maar het probleem blijkt niet op te lossen te zijn. Het beste is gewoon er voor zorgen dat de website heb beste tot zijn recht komt op de meest gebruikte resolutie en dat is op dit moment 1024 op 768 denk ik. Je kan ook een layout gebruiken waarbij de pagina zelf gecentreerd staat in een tabel die ook weer gecentreerd staat op het scherm maar die bijvoorbeeld 80 % van het scherm in neemt. Die overige ruimte kan je met een kleur of patroon opvullen. Zou blijft je pagina ook volledig zichtbaar bij lagere resoluties, alleen zal de tabel breeder worden en heb je bijvoorbeeld nog maar 10 % opvulruimte.

Een voorbeeld van zo een website: http://www.videoandre.nl/

Laatst bewerkt:
Logisch...
het plaatje
http://www.hartgers-beveiliging.nl/Hartgers.jpg
is width 785px
en height 175px
dus de width 785px minder maken en je bent er.

En.............
PHP:
 <frame src="index%20frame%203.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
  <frame src="index%20frame.htm" name="mainFrame">

is ook niet goed:
index%20frame%203.htm
moet zijn index_frame_3.htm
nog beter is om dit de juiste naam te geven ivm met herkenning left of nav indien het als navigatie moet dienen.
De deze index%20frame.htm
dus
index_frame.htm of rechts of content of nog beter home.html

Spaties en HoofDletTers in namen zijn uit den boze :(

:cool:

peter,
bedankt voor je reactie.
Logo kleiner maken dat kan ik nog wel......maar los je daarmee het probleem van breedte op voor een lagere resolutie.

dan ben ik nog even aan het zoeken geweest naar de php code.........maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
Ik heb veel voorbij zien komen maar kan dit stukje niet vinden.

maar de code ga ik opzoeken.........alleen de vraag over het logo vind ik wel belangrijk.
hopelijkwil je daar nog een antwoord op geven.
oja en de tekst is zo gekopieerd van een word document aangeleverd door Hartgers.

in iedergeval bedankt.

Logo kleiner maken dat kan ik nog wel......maar los je daarmee het probleem van breedte op voor een lagere resolutie.
Ja, omdat het nu gewoon de breedte pakt welke het moet hebben.

dan ben ik nog even aan het zoeken geweest naar de php code.........maar daar heb ik geen kaas van gegeten.
Is geen php, doch staat in php tags omdat het anders niet te zien is op het forum.
Het is gewoon je frameset, je index dus.

oja en de tekst is zo gekopieerd van een word document aangeleverd door Hartgers.
Op zich niks mis mee, doch bekijk je werk in IE en FF om problemen met weergave uit te sluiten.

:cool:

Plaatje is al kleiner.
nu de volgende opdracht nog even opzoeken........:D

in iedergeval al heel hartelijk bedankt Peter.

*kick* ben er nog niet helemaal uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan