Dreamweaver site, iframes, enz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gupperdd

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Hallo,

ik ben een amateur dreamweaver, lekker wat aan het knutsellen (Al lukt het nog niet heel erg goed maar oké)
Nu zit ik op 2 punten vast. Ik heb een model gemaakt in Photoshop van de basis van mijn site. Ik heb een afbeelding als achtergrond.
Die afbeelding is meteen een probleem:site.jpg
Ik krijg hem wel als achtergrond maar het is een grote afbeelding dus ik krijg hem of heel vaak maar als ik dan instel dat ik hem 1x groot wil dan krijg ik maar een kwart van de achtergrond te zien.
Ook wil ik verschillende frames maken die ik op verschillende plaatsen wil. De achtergrond van die frames moet zwart zijn alleen 70-80% transparant. Ik weet niet hoe ik dit allemaal het beste kan maken? Iemand ervaring.. en of hulp?

Mvg

Gupperdd

hallo welkom op Helpmij.nl :)

de achtergrond afbeelding kun je instellen met css
body {
background: url(AFBEELDING.jpg) no-repeat;
background-size: 100%;
}

ik hoop dat je hier wat mee kunt :)

positioneren van iframes kun je eveneens met css doen, gebruik hiervoor padding/margin :)

Succes!

hallo welkom op Helpmij.nl :)

de achtergrond afbeelding kun je instellen met css
body {
background: url(AFBEELDING.jpg) no-repeat;
background-size: 100%;
}

ik hoop dat je hier wat mee kunt :)

positioneren van iframes kun je eveneens met css doen, gebruik hiervoor padding/margin :)

Succes!
Thanks voor de achtergrond.. Die size was ik compleet vergeten,
nog een vraag over die Iframes. Is het een manier om die anders te doen of is dat met iframes het beste/ makkelijkst?
Als je die link van mij gezien hebt moet iktoch het Iframe background zwart maken en dan een voor 70% doorzichtig?

1) Iframes zijn zo' n beetje de slechtste manier om dit te doen. Het is vel beter je inhoud in <div>s te zetten en die met CSS te positioneren.