"dreigbrief van FBI vanaf webmaster@hotmail.com met virus Sobig

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Weet niet of deze melding op de juiste plaats is maar wil het graag laten weten.

Ik kreeg gisteren een mailtje rechtsstreeks in mijn Opera mailbox, verstuurd door webmaster@hotmail.com waarin mij werd medegedeeld dat mijn IP was gescand en dat ik illegale software had staan en veelvuldig eea down zou loaden.

Binnen een paar dagen zou ik de rekening gepresenteerd krijgen.

De mail was ondertekend door de FBI???

Meegestuurd was echter die Sobig virus, die werd gepakt door mijn geupdate Norman virusscanner.

Dat maakt natuurlijk duidelijk dat ik die email niet serieus neem. Wil wel graag weten of er meerdere mensen zijn die deze mail kregen?

vriendelijke groet,
Jean
 
dit soort mailtjes kan iedereen versturen. ik heb zelf ooit zelfs nog een programma'tje gemaakt waarmee je dat kunt... mensen sturen een mailtje vanaf een adres dat niet van hun is, en kunnen daar een attachment aanvast hangen. een paar goeie tips:

-als je een mailtje krijgt dat beweert van een microsoft-onderneming als hotmeel te komen, ga er dan van uit dat het onzin is. dat is het meestal zelfs als het wél van die microsoft-onderneming komt :D :D :D

-als er een bijlage aan een mailtje zit, kijk dan altijd even naar de volledige bestandsnaam ("blabla.jpg" ofzo). als de bestandsnaam twee extensies bevat ("blabla.jpg.vbs") dan is het HEEL waarschijnlijk dat het een virus is. de maker probeert je in de val te lokken met een onschuldig plaatje, terwijl de laatste extensie telt voor windows. zo start je een evil script ipv dat beloofde plaatje...
 
Hallo,

Inderdaad heb ook zo een virus ontvangen! Je bent dus blijkbaar niet alleen. Maar volgens Panda Titanium 2004 is er niets aan de hand.

Mvg,
Patrique
 
Gelukkig maar; iemand dus die de boel aan het opfokken is. Ik had toch wel degelijk een virus er aan hangen.

Die Sobig zat eraanvast maar die werd de nek omgedraaid door mijn Norman virusscanner.

bedankt voor je bericht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan