Drie harddisks?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiGWXXL

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Goede morgen membres.
Ik heb twee harde schijven van 80 gb geinstalleerd en gepartitioneerd, dat werkt allemaal prima.
Maar geloof t of niet ik heb schijfruimte tekort en ik heb nog een hd van 80 gb liggen, is het mogelijk om die ook nog aan te sluiten?
THNX BiGWXXL

er bestaan pci kaartjes met 2 ide aansluitingen dus je kan er dan weer 4 hd bij op aansluiten per kaart

Ligt eraan wat je verder nog in je systeem hebt hangen. Als je nog een ide kabel over hebt zou het gewoon moeten werken, maar denk het bijna niet dat je die over zou hebben.

Als het om de pc gaat die je onder het knopje "systeem" hebt staan, zou je kunnen overwegen de "standaard cd-rom" af te koppelen en daar de hardeschijf voor in de plaats hangen.
Anders zit er niets anders op dan een IDE-controller kaart te kopen.

Ik zelf gebruik nu ook alleen maar m'n brander(dezelfde Plextor) als cd-rom en heb de DVD-speler afgekoppelt om een extra hardeschijf te kunnen plaatsen.
Als ik een DVD wil kijken sluit ik die aan op de plek van de brander.:)

:D kabels zat, maar ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of ik nog'n ide kabel kan aansluiten.
Het is dus niet zo dat ik "gewoon" op 'n al bestaande ide kabel (waar nog wel 'n plug vrij is) die derde Hd kan prikken???

crash; dat is me te lastig hoor, ik gebruik deze puter (s)heel erg intensief, met van alles door elkaar.

Geplaatst door BiGWXXL
:D kabels zat, maar ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of ik nog'n ide kabel kan aansluiten.
Het is dus niet zo dat ik "gewoon" op 'n al bestaande ide kabel (waar nog wel 'n plug vrij is) die derde Hd kan prikken???

crash; dat is me te lastig hoor, ik gebruik deze puter (s)heel erg intensief, met van alles door elkaar.
Je kan idd die schijf op een vrije plug aansluiten.
Denk wel ff om de master/slave jumper.

Hoezo lastig.:D
Of je nou je brander als cd-rom speler gebruikt of een standaard cd-rom speler.
Ik zie het probleem niet.:confused:
Het enige is dat je met cd's kopieren niet meer "on the fly" kan branden.

Dat probleem heb ik ook wel eens gehad , deze heb ik opgelost met een mobile rack.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan